Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NKWP Sam-kode SAM-0977 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1785 / 1794 NRT 1144 / 1116 DW 3272 + 128 / 2372 + 128 Klstr. -
BT - NT - IMO 1098114 Byg.nr. 0339
Byg.år 1890 Værft Sir James Laing, Deptford Yard. Afløb 1890-05-05. Afleveret 1890-06-00. Byg.by Sunderland Byg.land England
Dimension 365,6 x 35,6 x 16,5 / 19,6 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 155 nHK, 646 iHK triple expansion maskine fra North Eastern Marine Engine Co., Wallsend / Tyne.
Teknik2 dæk, welldæk type. 2 mastr, 4 luger, løftet agterdæk og forøget bro.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra AROS (UK) Omdøbt til ELISABETH MÆRSK (I)
Rederi B. til Aros Steamship Co., Newcastle. Solgt 1900-05-05 R. til D/S af 1896 A/S, København, og næ. til SILKEBORG. Rederi
før - efter
Solgt 1914-12-12 R. til D/S af 1912 ved APM, København, og næ. til ELISABETH MÆRSK.
ReferencerORG-0. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) (JM)
Tidligste år
 
1900 Seneste år
 
1914

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1900 - 1914 NKWP B. til Aros Steamship Co., Newcastle. Solgt 1900-05-05 R. til D/S af 1896 A/S, København, og næ. til SILKEBORG.
1914 - 1919 ELISABETH MÆRSK (I) NKWP Solgt 1914-12-12 R. til D/S af 1912 ved APM, København, og næ. til ELISABETH MÆRSK.
1919 - 1940 GULDBORGSUND NKWP Solgt 1917-11-01 A. til Gylfe D/S A/S, København, og næ. 1919-07-02 til GULDBORGSUND.