ID-nummer | 11574 |
Skibsnavn | GULDBORGSUND |
Kend.bogstav. | NKWP |
Sam-kode | SAM-0977 |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 1785 / 1794 |
NRT | 1144 / 1116 |
DW | 3272 + 128 / 2372 + 128 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 1098114 |
Byg.nr. | 0339 |
Byg.år | 1890 |
Værft | Sir James Laing, Deptford Yard. Afløb 1890-05-05. Afleveret 1890-06-00. |
Byg.by | Sunderland |
Byg.land | England |
Dimension | 365,6 x 35,6 x 16,5 / 19,6 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 155 nHK, 646 iHK triple expansion maskine fra North Eastern Marine Engine Co., Wallsend / Tyne. |
Teknik | 2 dæk, welldæk type. 2 mastr, 4 luger, løftet agterdæk og forøget bro. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | ELISABETH MÆRSK (I) |
Omdøbt til | Begonia (Sv.) ex ANNA (Sv.) |
Rederi | Solgt 1917-11-01 A. til Gylfe D/S A/S, København, og næ. 1919-07-02 til GULDBORGSUND. |
Rederi før - efter | Solgt 1920-01-20 A. til Skåne Redri-A/B, Malmö, og næ. til ANNA (KCHQ). Solgt 1921-09-00 til Aurora Rederi-A/B, Helsingborg, og næ. til BEGONIA. Solgt 1934-03-00 til A. Kalm, Tallinn, uden næ. Sænket 1940-04-29 i Aurlandsfjorden ved de norske troppers tilbagetrækning. |
Referencer | KOP-2. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.) (JM) |
Tidligste år | 1919 |
Seneste år | 1940 |