Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NDPK / OXMA Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 2243 / 2212 NRT 1347 / 1326 DW 3623 + 177 Klstr. -
BT - NT - IMO 5605713 Byg.nr. 0004
Byg.år 1922 Værft Odense Staalskibsværft. Afløb 1922-04-25. Afleveret 1922-07-14. Reg.nr. C-383. Byg.by Odense Byg.land Danmark
Dimension 284,9 x 42,4 x 19,9/23,3 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 915 iHK turbine fra Vickers, Barrow. Ny maskine 1928 på 1275 iHK triple expansion + LT. fra Borsig, Berlin.
Teknik1 dæk, 2 master.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til D/S af 1912 A/S ved APM, København. Rederi
før - efter
Hjemmeflåden 1940-1941. Forlist 1941-01-14 efter grundstødning ved Borkum. Sunket.
ReferencerFEN-01-0069. H2. F2. ORG-N. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) p.391: Forlist 1941-01-14 på rejse fra Svendborg til Delfzijl med papir. Grundstødt på Lauwers Grund ved Borkum i Nordsøen. Sunket. (Fencker) Generalarrangement for befragtning, foto. (JM) (Tortzen2) Krigshistorie.
Tidligste år
 
1922 Seneste år
 
1941
Reference : Foto af EMILIE MÆRSK (I)
Reference : Billede fra søsætningen af EMILIE MÆRSK (I)