Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NCRQ / NJQS Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 66,64 NRT 31,38 DW 25 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0052
Byg.år 1869 Værft B&W. Afleveret 1869-06-25. Bilbrev 1869-06-22. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 92,5 x 13,4 x 7,3 fod (hovedd.) Maskine Dampmaskine 30 nHK, 120 iHK, 2-cyl. compoundmaskine fra værftet.
TeknikMat. klink af jern, 1 dæk, 2 master, rundt spejl, stævn uden pynt.
Person-info-
Reg.by Svendborg / Vejle Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til SKJOLD (Isl.)
Rederi B. til Dampskibet Skjolds Rederi I/S, Svendborg. Fabrikant L. Lange forretningsfører med 1/9-part. Solgt 1873-10-17 til Chr. Karberg, Sønderborg. Rederi
før - efter
Overgåe 1874-03-10 til Sonderburger Dampfschiffsfahrts Gesellschaft, Sønderborg, Tyskland. Solgt 1898-04-28 A. og 1898-05-10 R. til Vejle Dampbaade A/S, Vejle, og tildelt kaldesignalet NJQS. Solgt 1916-06-28 (skøde) 1916-07-13 R. til Fiskerikonsulent Matthias Thordarson, Charlottenlund. Solgt 1916-10-19 (skøde) til Skibsreder Einar Stafanson, Reykjavik, uden næ. (LBKP). Solgt 1924 til Kristian Ottason, Reykjavik. Oph. mellem 1930 og 1935.
Referencer- H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) + (Fred-SFDS) Oprindeligt kontraheret af Dampskibet Falken's D/S I/S, Svendborg. I fart på ruterne Svendbg. - Lundeborg - Nyborg - Korsør - Rudkøbing. Fra 1873 i rute Flensborg - Sønderborg - Svendborg - Korsør. Var udflaget fra 1874 til 1898 og derfor nyt kaldesignal. Under oplægning i Reykjavik drev skibet i land under storm 1924-01-23 og blev ikke repareret. (MunchausIII) p.156.
Tidligste år
 
1869 Seneste år
 
1930