Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NBCR Sam-kode SAM-0979 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1635,94 NRT 1190,60 DW 2038 + 162 Klstr. -
BT - NT - IMO 5608977 Byg.nr. 0150
Byg.år 1889 Værft B&W. Afløb 1889-03-26. Afleveret 1889-05-05. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 242,8 x 33,2 x 15,7 - mask: 36,9 fod (kend.) Maskine Dampmaskine 150 nHK, 700 iHK, triple expansion type fra værftet. 2 kedler.
Teknik2 dæk, welldæk type, 2 master 4 luger, 5 pax.
Person-infoKaptajn Einar Møller, 1918 til forliset.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra ROSENBORG Omdøbt til -
Rederi Solgt 1912-08-28 R. til Dampskibsselskabet af 1912 A/S ved APM, København, og næ. 1913-04-19 A. til HULDA MÆRSK. Rederi
før - efter
Forlist 1918-01-10 i Atlanterhavet på 20 gr. N. Sænket af bomber fra tysk ubåd.
ReferencerFEN-01-0093. F1. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) Forlist 1918-01-10 på rejse fra Dakar til Marseille med jordnødder. Sænket med bomber af tysk ubåd, U-157, på 26.31 N og 014.45 W i Atlanterhavet. (Krigsforlis 1914-1918) nr.225.
Tidligste år
 
1913 Seneste år
 
1918
Reference : Foto af HULDA MÆRSK (I)

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1889 - 1913 ROSENBORG (I) NBCR B. til Dannebrog D/S A/S, København.
1913 - 1918 NBCR Solgt 1912-08-28 R. til Dampskibsselskabet af 1912 A/S ved APM, København, og næ. 1913-04-19 A. til HULDA MÆRSK.