Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NRSH Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 798 NRT 462 DW 1170 + 80 Klstr. -
BT - NT - IMO 5614602 Byg.nr. 0054
Byg.år 1911 Værft Antwerp Engineering Co., Hoboken. Afløb 1911-09-05. Afleveret 1911-09-28. Byg.by Antwerpen Byg.land Belgien
Dimension 208,0 x 31,3 x 13,1 / 15,7 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 82 nHK, 450 iHK, triple expansion type fra North Eastern Marine Eng. Co., Newcastle.
Teknik1 dæk, 2 master.
Person-infoKaptajn C. Rasmussen, 1917 til forliset.
Reg.by Esbjerg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Vesterhavet D/S A/S = JL., Esbjerg. Rederi
før - efter
Forlist 1917-07-28 i Nordsøen efter torpedering fra tysk ubåd.
ReferencerFEN-03-0351. F1. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) Forlist 1917-07-28 på rejse fra Göteborg til Rouen i konvoj. Torpederet i Nordsøen ved Holmegraa uvarslet fra tysk ubåd. Besætning reddet i egen båd og senere af russisk skib landsat i Bergen. (Skibsforlis 1914-1918) nr.189. (Mir.) Tysk ubåd U-67 på position 60-49 N og 004-05 E.
Tidligste år
 
1911 Seneste år
 
1917
Reference : Foto af RIGMOR