Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NQRS Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA
BRT 221,60 / 206,86 / 207 NRT 130,35 / 150 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO 5618683 Byg.nr. 0181
Byg.år 1875 Værft Alex. Keiller & Co. og Göteborg Mekaniska Verkstad. Bilbrev 1875-04-02. Omb. og forlænget 1879 på værftet. Attest 1879-05-21. Byg.by Göteborg Byg.land Sverige
Dimension 108.1 x 18,4 x 8,4 fod (hovedd.) Maskinen 21,8 fod. Og efter forlængelse 130,21 x 18,61 (19,2) x 8,4 / 14,9 fod (kend.) Maskine Dampmaskine 60 nHK, 200 iHK, 2-cyl. compoundmaskine fra værftet.
TeknikFart 11 knob. Mat. klink af jern. 1 dæk og delvist overdæk, 2 master, rundt spejl.
Person-infoKaptajn H.G. Bonnesen (eller H.C.), 1887. Yderligere fire kaptajner nævnt i Rosendahl-2.
Reg.by Frederikshavn / København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til FOLDEN (No.)
Rederi Værftet solgte som nyt til Ångfartygs-A/B Avanti ved Edgren & Wahlström, Göteborg. Solgt 1877-03-07 til Kaptajn Jacob Christiansen, Frederikshavn. Rederi
før - efter
Omb. og forlænget på byggeværftet, rekonstruktionsbrev 1879-05-21. Solgt 1881-10-23 skødedato til DFDS, København, hjs. Kbh. Fra 18885-04-17 til 1885-05-11 hjs. Århus. Fra 1886-05-02 til 1886-05-27 hjs. Frederikshavn. Solgt 1898-03-12 R. til Saltens D/S Bodö, og næ. til FOLDEN (JTDW). Forlist 1905 ved grundstødning i Skjerstad Fjord. Bjærget, rep. og samme år igen havareret under orkan og kondemneret.
ReferencerFEN-04-0418. ORG-N. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) Omb. og forlænget på byggeværftet, rekonstruktionsbrev 1879-05-21. Nye mål: 206,86 BRT, 136,73 NRT, 150 + 14 DWt. 134,1 x 19,8 x 8,6 / 15,3 feet (kend.). Ommålt 1885-05-13 til 206,86 BRT og 134,71 NRT. Omb. 1886-05-25 rekonstruktionsbrev til 230,0 BRT, 150,12 NRT. Ommålt igen 1892 med små ændringer. Hjs. ændret nogle gange. (Rosendahl-2) p.160: Data.
Tidligste år
 
1875 Seneste år
 
1905
Reference : Foto af AVANTI (I)