ID-nummer | 11623 |
Skibsnavn | AVANTI (I) |
Kend.bogstav. | NQRS |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | PA |
BRT | 221,60 / 206,86 / 207 |
NRT | 130,35 / 150 |
DW | - |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5618683 |
Byg.nr. | 0181 |
Byg.år | 1875 |
Værft | Alex. Keiller & Co. og Göteborg Mekaniska Verkstad. Bilbrev 1875-04-02. Omb. og forlænget 1879 på værftet. Attest 1879-05-21. |
Byg.by | Göteborg |
Byg.land | Sverige |
Dimension | 108.1 x 18,4 x 8,4 fod (hovedd.) Maskinen 21,8 fod. Og efter forlængelse 130,21 x 18,61 (19,2) x 8,4 / 14,9 fod (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 60 nHK, 200 iHK, 2-cyl. compoundmaskine fra værftet. |
Teknik | Fart 11 knob. Mat. klink af jern. 1 dæk og delvist overdæk, 2 master, rundt spejl. |
Person-info | Kaptajn H.G. Bonnesen (eller H.C.), 1887. Yderligere fire kaptajner nævnt i Rosendahl-2. |
Reg.by | Frederikshavn / København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | FOLDEN (No.) |
Rederi | Værftet solgte som nyt til Ångfartygs-A/B Avanti ved Edgren & Wahlström, Göteborg. Solgt 1877-03-07 til Kaptajn Jacob Christiansen, Frederikshavn. |
Rederi før - efter | Omb. og forlænget på byggeværftet, rekonstruktionsbrev 1879-05-21. Solgt 1881-10-23 skødedato til DFDS, København, hjs. Kbh. Fra 18885-04-17 til 1885-05-11 hjs. Århus. Fra 1886-05-02 til 1886-05-27 hjs. Frederikshavn. Solgt 1898-03-12 R. til Saltens D/S Bodö, og næ. til FOLDEN (JTDW). Forlist 1905 ved grundstødning i Skjerstad Fjord. Bjærget, rep. og samme år igen havareret under orkan og kondemneret. |
Referencer | FEN-04-0418. ORG-N. |
H&S registr. | SR-foto. |
Bemærkninger | (Fred.) Omb. og forlænget på byggeværftet, rekonstruktionsbrev 1879-05-21. Nye mål: 206,86 BRT, 136,73 NRT, 150 + 14 DWt. 134,1 x 19,8 x 8,6 / 15,3 feet (kend.). Ommålt 1885-05-13 til 206,86 BRT og 134,71 NRT. Omb. 1886-05-25 rekonstruktionsbrev til 230,0 BRT, 150,12 NRT. Ommålt igen 1892 med små ændringer. Hjs. ændret nogle gange. (Rosendahl-2) p.160: Data. |
Tidligste år | 1875 |
Seneste år | 1905 |