Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NFBQ / OXUB Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA
BRT 1032,49 NRT 577,89 DW 610 + 140 Klstr. -
BT - NT - IMO 5600223 Byg.nr. 0364
Byg.år 1891 Værft Löbnitz & Co. Afløb 1891-10-07. Afleveret 1891-11-00. Bilbrev 1891-11-24. Byg.by Renfrew Byg.land Skotland
Dimension 203,6 x 29,6 x 15,0 / 22,3 fod (kend.) Maskine 36,9 fod. Maskine Dampmaskine 158 nHK, 1050 iHK triple expansion maskine fra værftet. 2 kedler.
TeknikFart 11 knob. Mat. klink af stål, 1 dæk, 2 master, rundt spejl, skarp bov, lodret stæv. 71 pax på 1.kl., 50 pax på 2. og 50 pax på dæk.
Person-infoBesætning 34 mand. Kaptajn C.J. Holm, Kbh. Kaptajn I.J. Warrer, Kbh. Der alternerede i en del år.
Reg.by København / Esbjerg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Omb. 1904 og forlænget på B&W. Omb. 1909 på Kjøbenhavns Flydedok & Skibsværft. Solgt 1935-03-23 R. til Hughes Bolckow Shipbreaking Co., Blyth, for oph.
ReferencerFEN-04-0428. ORG-N. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) Omb. 1904-1905 på B&W, forlænget, nye mål: 1206 BRT, 750 NRT, 610 + 140 DWt, 244,1 x 31,0 x 15,5 / 23,0 feet (kend.) Omb. KFS 1909. nye mål: 1322 BRT, 812 NRT, 909 + 147 DWt. (Rosendahl-2) p.56: Data.
Tidligste år
 
1891 Seneste år
 
1935
Reference : Foto af BOTNIA (I)
Reference : Brochure for BOTNIA (I) for rute til Island.