ID-nummer | 11636 |
Skibsnavn | BOTNIA (I) |
Kend.bogstav. | NFBQ / OXUB |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | PA |
BRT | 1032,49 |
NRT | 577,89 |
DW | 610 + 140 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5600223 |
Byg.nr. | 0364 |
Byg.år | 1891 |
Værft | Löbnitz & Co. Afløb 1891-10-07. Afleveret 1891-11-00. Bilbrev 1891-11-24. |
Byg.by | Renfrew |
Byg.land | Skotland |
Dimension | 203,6 x 29,6 x 15,0 / 22,3 fod (kend.) Maskine 36,9 fod. |
Maskine | Dampmaskine 158 nHK, 1050 iHK triple expansion maskine fra værftet. 2 kedler. |
Teknik | Fart 11 knob. Mat. klink af stål, 1 dæk, 2 master, rundt spejl, skarp bov, lodret stæv. 71 pax på 1.kl., 50 pax på 2. og 50 pax på dæk. |
Person-info | Besætning 34 mand. Kaptajn C.J. Holm, Kbh. Kaptajn I.J. Warrer, Kbh. Der alternerede i en del år. |
Reg.by | København / Esbjerg |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til DFDS, København. |
Rederi før - efter | Omb. 1904 og forlænget på B&W. Omb. 1909 på Kjøbenhavns Flydedok & Skibsværft. Solgt 1935-03-23 R. til Hughes Bolckow Shipbreaking Co., Blyth, for oph. |
Referencer | FEN-04-0428. ORG-N. |
H&S registr. | SR-foto. |
Bemærkninger | (Fred.) Omb. 1904-1905 på B&W, forlænget, nye mål: 1206 BRT, 750 NRT, 610 + 140 DWt, 244,1 x 31,0 x 15,5 / 23,0 feet (kend.) Omb. KFS 1909. nye mål: 1322 BRT, 812 NRT, 909 + 147 DWt. (Rosendahl-2) p.56: Data. |
Tidligste år | 1891 |
Seneste år | 1935 |