Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NWPQ Sam-kode SAM-1209 Rig-Maskine Dampskib / hjulskib Brugstype PA
BRT 411,43 NRT 259,31 DW 60 Klstr. -
BT - NT - IMO 5617227 Byg.nr. 0125
Byg.år 1876 Værft Sir Raylton Dixon & Co. Afløb 1876-04-08. Afleveret 1876-05-19. Bilbrev 1876-05-19. Byg.by Middlesbrough Byg.land England
Dimension 176,9 x 21,6 x 10,2 fod, maskinen 44,2 fod, over hjulkasser 40,6 fod (hovedd.) Maskine Dampmaskine 130 nHK, 480 iHK fra 2 stk. 2-cyl. compoundmaskine fra T. Richardson & Sons, West Hartlepool.
TeknikMat. klink af jern. 1 dæk, 2 master, rundt spejl.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til SAMSØ
Rederi B. til H/S Dronningens Steam Ship Co., Kristiansand, som DRONNINGEN. Indfl. 1888-06-06, skøde, til DFDS, København, uden næ., hjs. København. Rederi
før - efter
Hjs. 1889-05-16 til Århus. Hjs. 1905-06-15 til Kalundborg. Omb. 1889-05-11. Solgt 1916-12-07 R. til Dansk Gemyse og Kartoffel Eksport A/S, København, og næ. til SAMSØ, hjs. Kalundborg. Samtidig omb.
ReferencerFEN-04-0453. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) Omb. 1889-05-11 til 397,13 BRT, 246,01 NRT. Iflg. (Flg.) 1915 ny måling til 379 BRT, 193 NRT, 30 + 30 DWt. Dimensioner: 179,2 x 22,3 x 10,5 feet (kend.) 40,6 feet o.hjks.
Tidligste år
 
1876 Seneste år
 
1916
Reference : Foto af DRONNINGEN

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1876 - 1916 NWPQ B. til H/S Dronningens Steam Ship Co., Kristiansand, som DRONNINGEN. Indfl. 1888-06-06, skøde, til DFDS, København, uden næ., hjs. København.
1916 - 1918 SAMSØ NWPQ Solgt 1916-12-07 R. til Dansk Gemyse og Kartoffel Eksport A/S, København, og næ. til SAMSØ, hjs. Kalundborg.