ID-nummer | 11647 |
Skibsnavn | NYBORG (I) |
Kend.bogstav. | NTWP |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib / hjulskib |
Brugstype | PA |
BRT | 970,77 |
NRT | 435,73 |
DW | 250 + 60 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5616394 |
Byg.nr. | 0035 |
Byg.år | 1883 |
Værft | Kockums Mekaniska Verkstads A/B. Bilbrev 1883-10-31. |
Byg.by | Malmö |
Byg.land | Sverige |
Dimension | 244,0 x 33,4 x 14,3 fod (kend.) Maskinrum 75,4 fod. |
Maskine | Dampmaskine, 360 nHK, 1300 iHK, 4-cyl. compoundmaskine værftets type. |
Teknik | Mat. klink af jern, 1 dæk, 2 skorstene, ingen mast, 2 jernbanespor. |
Person-info | - |
Reg.by | Korsør / Kalundborg |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til De sjællandske Statsbaner, Korsør. Overgået 1887 til DSB. |
Rederi før - efter | Solgt 1927-07-12 A. til Hamburg for flodsejlads via Petersen, Møller & Hoppe.
(Mir.) Oph. 1927-07-12 i Hamburg. |
Referencer | DSB. FEN-05-0716. |
H&S registr. | SR-foto. |
Bemærkninger | (Fred.) Åbnede Storebæltsoverfarten Korsør - Nyborg 1883. Kom fra 1914 på ruten Kalundborg til Århus. Hjs. kalundborg fra 1914-08-31. IJM) Iflg. Fred. gik skibet til flodsejlads i Tyskland. I Mir. gik det til oph. |
Tidligste år | 1883 |
Seneste år | 1927 |