Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NTWP Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib / hjulskib Brugstype PA
BRT 970,77 NRT 435,73 DW 250 + 60 Klstr. -
BT - NT - IMO 5616394 Byg.nr. 0035
Byg.år 1883 Værft Kockums Mekaniska Verkstads A/B. Bilbrev 1883-10-31. Byg.by Malmö Byg.land Sverige
Dimension 244,0 x 33,4 x 14,3 fod (kend.) Maskinrum 75,4 fod. Maskine Dampmaskine, 360 nHK, 1300 iHK, 4-cyl. compoundmaskine værftets type.
TeknikMat. klink af jern, 1 dæk, 2 skorstene, ingen mast, 2 jernbanespor.
Person-info-
Reg.by Korsør / Kalundborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til De sjællandske Statsbaner, Korsør. Overgået 1887 til DSB. Rederi
før - efter
Solgt 1927-07-12 A. til Hamburg for flodsejlads via Petersen, Møller & Hoppe. (Mir.) Oph. 1927-07-12 i Hamburg.
ReferencerDSB. FEN-05-0716. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) Åbnede Storebæltsoverfarten Korsør - Nyborg 1883. Kom fra 1914 på ruten Kalundborg til Århus. Hjs. kalundborg fra 1914-08-31. IJM) Iflg. Fred. gik skibet til flodsejlads i Tyskland. I Mir. gik det til oph.
Tidligste år
 
1883 Seneste år
 
1927
Reference : Foto af NYBORG (I)