Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NMFQ / OZBB Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA
BRT 9939 / 10112 NRT 5986 /5996 DW 6647 + 1583 Klstr. -
BT - NT - IMO 5601843 Byg.nr. 0399
Byg.år 1903 Værft Alex. Stephen & Sons. Afløb 1902-12-16. Afleveret 1903-03-00. Byg.by Glasgow / Linthouse Byg.land Skotland
Dimension 500,8 x 58,3 x 37,6 / 42,0 feet (kend.) Lgd.o.a. 515,0 feet. Maskine Dampmaskine, 2 maskiner på i alt 1450 nHK, 8500 iHK, triple expansion type fra værftet. Dobbelt skrue.
TeknikFart 15 knob. 3 dæk, awningdæk type, 2 master, 4 samsonposter, 5 luger. Kølerum. 123 pax på 1.kl., 129 på 2. og 837 pax på dæk.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS til Skandinavien - Amerika Linien A/S, København. Rederi
før - efter
Solgt 1934-03-07 til Hughes Bolckow Shipbreaking Co., Blyth, for oph.
ReferencerFEN-04-0482. Årbog 1986-05. Årbog 1988-04. Årbog 1993-05. H&S registr.SR-foto. H&S 1951:0197. H&S 1956:0199.
Bemærkninger(Fred.) (Mir.) (BOG) Årbog 1979 p.142. + Årbog 1986 p.164. + Årbog 1993 p.50. + Årbog 1988 p.55: Emigrantfart og historie. (H&S 1951:0199) Arbejdsplaner for 5 styrmænd. (H&S 1956:0197) Arbejdsplan for hovmester.
Tidligste år
 
1903 Seneste år
 
1934
Reference : Foto af HELLIG OLAV