Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NDJP / OYFL Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1512 NRT 876 DW 2653 + 127 Klstr. -
BT - NT - IMO 1167568 Byg.nr. 0163
Byg.år 1922 Værft Frederikshavn Værft & Flydedok. Afløb 1921-09-05. Afleveret 1922-05-20. Byg.by Frederikshavn Byg.land Danmark
Dimension 253,2 x 39,1 x 16,2 / 19,6 feet (kend.) Lgd.o.a. 261,5 feet. Maskine Dampmaskine 800 iHK triple expansion maskine fra Helsingør.
TeknikFart 8,5 knob. 2 dæk, shelterdæk type, 2 master.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København. Deltog i Malteserkorsordningen 1939-1940. Rederi
før - efter
Overtaget 1940-05-13 af Ministry of War Transport, London, og i management hos Ellerman's Wilson Line, Hulll. Lå sidst i april 1940 i Manchester. Returneret 1945-12-17 til rederiet. Solgt 1959-12-30 R. til oph. hos Brugse Scheepslopperij, Brügge.
ReferencerÅrbog 1999-04. Årbog 2006-06. FEN-04-0485. U2. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) (Mir.) (BOG) Årbog 1999 p.113 og Årbog 2006 p.94: Malteserkorsordningen og under engelsk admin. i WW2. (Tortzen1-4) Krigshistorie.
Tidligste år
 
1922 Seneste år
 
1960
Reference : Foto af HINDSHOLM