Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NGLH / OYDD Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype PA / LST
BRT 2762 NRT 1559 DW 1200 Klstr. -
BT - NT - IMO 5606483 Byg.nr. 0176
Byg.år 1926 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1926-04-10. Afleveret 1926-06-24. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 306,3 x 44,2 x 25,9 / 29,3 feet (kend.) Lgd.o.a. 324,0 feet. Maskine Diesel, 4200 iHK B&W motor fra Kbh. 2 stk. 6-cyl. 4SA type.
TeknikFart 15,5 knob. 3 dæk, awningdæk type. 2 master.
Person-info-
Reg.by Esbjerg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Beslaglagt 1944-01-20 den tyske Kriegsmarine, Kiel, og næ. til MUSKETIER, management hos Hamburg Amerika Linie. Forlist 1945-05-03 ud for Travemünde efter luftbombeangreb, mens skibet blev bugseret af WOGRAM.
ReferencerH2. F2. FEN-04-0496. FEN-04-0659. Årbog 1982-06. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) (Mir.) Under forliset 1945 var der 800 flygtninge om bord undervejs fra det østligste besatte Preussen. Forskellige beretninger om hhv. alle reddet og 800 omkomne. Mest sandsynligt at alle blev reddet. (FEN-04-0659) Mistede skruen ud for Norge 1938. (BOG) Årbog 1982 p.104, 116: Om bygningen. (Krigsforlis) nr.660. (Søulyk.) ikke optaget.
Tidligste år
 
1926 Seneste år
 
1948
Reference : Foto af JYLLAND
Reference : Artikel om JYLLANDs forlis og manglen på hjælp efter tab af skruen.