Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NCJF Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib / hjulskib Brugstype PA / LST
BRT 449,51 NRT 195,24 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO 5609038 Byg.nr. 0101
Byg.år 1869 Værft Henderson, Coulburn & Co. Afløb 1869-02-03. Afleveret 1869-04-00. Byg.by Renfrew Byg.land Skotland
Dimension 196,1 x 22,6 x 12,5 fod (kend.) Br. o. hjulks. 46,4 fod. Maskine Dampmaskine, 200 nHK, 1170 iHK, 2 stk. 2-cyl. compoundmaskiner, skråtliggende, fra værftet.
TeknikFart 13-14 knob. Mat. klink af jern, 2 dæk, 2 master.
Person-info-
Reg.by Århus / København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til EXPRESS (Rus.)
Rederi B. til Dampskibsselskabet i Aarhuus af 1865, Århus. Rederi
før - efter
Overtaget 1870-01-06 af DFDS, skødedato 1870-01-29. Omb. 1880-04-00. Solgt 1904-05-17 R. til Daniel Milberg, Hamburg, videresolgt til A. Schowalda, Odessa, og næ. til EXPRESS. Forlist 1914-08-11 ved minesprængning i Sortehavet.
ReferencerFEN-04-0501. F1. Årbog 1944-03. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) Ommålt 1878 til 452 BRT, 197 NRT. Omb. 1880-04-00 til 657 BRT, 369 NRT, 200 DWt, 226,8 x 23,8 x 12,5 fod. Ommålt 1880 663 BRT, 384 NRT. Fra 1885-05-08 hjs. Århus. (Mir.) (MunchausIII) p.155. (BOG) Årbog 1944 p.93,
Tidligste år
 
1869 Seneste år
 
1914
Reference : Foto af KJØBENHAVN / KØBENHAVN (I)
Reference : Gravering i avis af KJØBENHAVN / KØBENHAVN (I) ved ankomst Kvæsthusbroen