Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OYFD Sam-kode SAM-0997 Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 674 NRT 348 DW 456 + 68 Klstr. -
BT - NT - IMO 5603338 Byg.nr. 0094
Byg.år 1912 Værft Kjøbenhavns Flydedok & Skibsværft. Afløb 1912-01-25. Afleveret 1912-03-21. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 187,4 x 31,5 x 13,0 feet (kend.) Lgd.o.a. 195,9 feet. Maskine Dampmaskine 138 nHK, 750 iHK triple expansion maskine fra værftet.
TeknikFart 12 knob. 2 dæk, welldæk type, 2 master, 3 luger.
Person-info-
Reg.by København / Vejle / Frederikshavn / Kolding Reg.land Danmark Omdøbt fra KOLDINGHUS Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København. Næ. 1958-07-23 R. til KOLDING. Rederi
før - efter
Solgt 1959-02-20 R. til Eisen & Metall K.G., Lehr & Co., Hamburg, for oph. i Bremerhaven.
ReferencerFEN-04-0506. KOP-1. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) (Mir.) (Flg.) Forlist 1942-08-14 på rejse fra Ålborg til København ved minesprængning ud for Fornæs. Sunket. 8 personer såret. Skibet bjærget og genopbygget i Frederikshavn, klar til drift 1943-12-03 R. Ny maskine på 800 iHK dobbelt compoundmaskine fra Helsingør, type L.E.S. 8.
Tidligste år
 
1958 Seneste år
 
1959

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1912 - 1958 KOLDINGHUS (II) NRVG / OYFD B. til DFDS, København.
1958 - 1959 OYFD B. til DFDS, København. Næ. 1958-07-23 R. til KOLDING.