ID-nummer | 11677 |
Skibsnavn | KOLDING |
Kend.bogstav. | OYFD |
Sam-kode | SAM-0997 |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | PA / LST |
BRT | 674 |
NRT | 348 |
DW | 456 + 68 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5603338 |
Byg.nr. | 0094 |
Byg.år | 1912 |
Værft | Kjøbenhavns Flydedok & Skibsværft. Afløb 1912-01-25. Afleveret 1912-03-21. |
Byg.by | København |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 187,4 x 31,5 x 13,0 feet (kend.) Lgd.o.a. 195,9 feet. |
Maskine | Dampmaskine 138 nHK, 750 iHK triple expansion maskine fra værftet. |
Teknik | Fart 12 knob. 2 dæk, welldæk type, 2 master, 3 luger. |
Person-info | - |
Reg.by | København / Vejle / Frederikshavn / Kolding |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | KOLDINGHUS |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til DFDS, København. Næ. 1958-07-23 R. til KOLDING. |
Rederi før - efter | Solgt 1959-02-20 R. til Eisen & Metall K.G., Lehr & Co., Hamburg, for oph. i Bremerhaven. |
Referencer | FEN-04-0506. KOP-1. |
H&S registr. | SR-foto. |
Bemærkninger | (Fred.) (Mir.) (Flg.) Forlist 1942-08-14 på rejse fra Ålborg til København ved minesprængning ud for Fornæs. Sunket. 8 personer såret. Skibet bjærget og genopbygget i Frederikshavn, klar til drift 1943-12-03 R. Ny maskine på 800 iHK dobbelt compoundmaskine fra Helsingør, type L.E.S. 8. |
Tidligste år | 1958 |
Seneste år | 1959 |