Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NJTC Sam-kode SAM-1000 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1997 NRT 1256 DW 2500 + 300 Klstr. -
BT - NT - IMO 1087400 Byg.nr. 0226
Byg.år 1884 Værft Raylton Dixon & Co. Afløb 1883-12-13. Afleveret 1884-02-00. Byg.by Middlesbrough Byg.land England
Dimension 274,5 x 37,8 x 18,7 / 22,2 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 210 nHK, 800 iHK, 2-cyl. compoundmaskine fra Blair & Co., Stockton, til 2 kedler.
TeknikMat. klink af jern, 2 dæk, welldæk type, 2 master, 4 luger.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra GULF OF AKABA (UK) Omdøbt til NORMA
Rederi B. til The Greenock Steam Ship Co., Greenock, som GULF OF AKABA (JFDK). Indfl. 1898-06-24 R. til Vulcan D/S A/S, København, og næ. til VULCAN. BR. Kaptajn Carl Peter Jensen, Hellerup. Rederi
før - efter
Solgt 1915-12-06 R. til Orion D/S A/S, København, og næ. til NORMA.
ReferencerORG-0. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) (Mir.) (JM) BR. C.P. Jensen stifter af både Vulcan D/S og Orion D/S A/S.
Tidligste år
 
1884 Seneste år
 
1915

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1884 - 1915 NJTC B. til The Greenock Steam Ship Co., Greenock, som GULF OF AKABA (JFDK). Indfl. 1898-06-24 R. til Vulcan D/S A/S, København, og næ. til VULCAN. BR. Kaptajn Carl Peter Jensen, Hellerup.
1915 - 1917 NORMA NJTC Solgt 1915-12-06 R. til Orion D/S A/S, København, og næ. til NORMA.