ID-nummer | 11689 |
Skibsnavn | NORMA |
Kend.bogstav. | NJTC |
Sam-kode | SAM-1000 |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 1997 / 1999 |
NRT | 1256 / 1177 |
DW | 2500 + 300 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 1087400 |
Byg.nr. | 0226 |
Byg.år | 1884 |
Værft | Raylton Dixon & Co. Afløb 1883-12-13. Afleveret 1884-02-00. |
Byg.by | Middlesbrough |
Byg.land | England |
Dimension | 274,5 x 37,8 x 18,7 / 22,2 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 210 nHK, 800 iHK, 2-cyl. compoundmaskine fra Blair & Co., Stockton, til 2 kedler. |
Teknik | Mat. klink af jern, 2 dæk, welldæk type, 2 master, 4 luger. |
Person-info | Kaptajn Jens Nielsen Jepsen, 1917 indtil forliset. |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | VULCAN |
Omdøbt til | - |
Rederi | Solgt 1915-12-06 R. til Orion D/S A/S, København, og næ. til NORMA. |
Rederi før - efter | Forlist 1917-01-14 i Engelske Kanal. Sænket med bomber og kanonild fra tysk ubåd. |
Referencer | F1. KOP-1. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.) (Mir.) (JM) BR. C.P. Jensen stifter af både Vulcan D/S og Orion D/S A/S. Forlist 1917-01-14 på rejse fra Valencia til London i Engelske Kanal. Sænket med bomber og kanonild fra tysk ubåd. Besætningen bjærget af engelske skibe. (Krigsforlis 1914-1918) nr.91. |
Tidligste år | 1915 |
Seneste år | 1917 |