Detaljerede oplysninger om skibet: |
ID-nummer | 11694 | Skibsnavn | BELLAN FIRE | ||||
Kend.bogstav. | OZHY | Sam-kode | SAM-1001 | Rig-Maskine | Motorskib | Brugstype | TK |
BRT | 499,13 | NRT | 317,59 | DW | 750 | Klstr. | - |
BT | - | NT | - | IMO | 5425566 | Byg.nr. | 1195 |
Byg.år | 1963 | Værft | Krögerwerft GmbH. Afløb 1963-09-17. Afleveret 1963-11-00. | Byg.by | Rendsburg | Byg.land | Tyskland |
Dimension | 191,7 x 31,1 x 11,5 feet (kend.) | Maskine | Diesel 750 iHK Alpha-Diesel 6-cyl. 2SA type 496R motor. | ||||
Teknik | Fart 10,9 knob, 1 dæk, 8 tanke, isklasse 3, bro og maskine agter. | ||||||
Person-info | - | ||||||
Reg.by | Svendborg | Reg.land | Danmark | Omdøbt fra | ESSO RØNNE | Omdøbt til | MARK XIV |
Rederi | Solgt 1965-03-03 R. til Dansk Esso A/S, København, og næ. til ESSO RØNNE. Næ. 1977-05-00 til BELLAN FIRE af Svendborg. Solgt 1978-05-00 til Skibseder Hans Eidesgaard Bergmann, Ørbæk. | Rederi før - efter | Solgt 1980 til Evripos Shipping Co. Ltd., Piræus, og næ. til MARK XIV. Solgt 1985 til Xanthippi Shipping Co. SA, Piræus, og næ. til MARIO. Solgt 1991 til Neptune Marine SA, Kingston, og næ. til FIANTRA. Solgt 1993 til Blue Sea Shipping Co., Piræus, uden næ. Oph. 2007-07-04 i Aliaga hos AGS Ltd. | ||||
Referencer | KOP-2. | H&S registr. | SR-foto. | ||||
Bemærkninger | (Fred.) (Mir.) (Flg.) | ||||||
Tidligste år | 1977 | Seneste år | 2007 |
År | Skibsnavn | Kendings- bogstaver |
Rederi |
---|---|---|---|
1963 - 1965 | TERKOL | OZHY | B. til Coastaltanker Rederi-I/S, Århus. KR. ved Skibsreder Niels B. Terkildsen. |
1965 - 1977 | ESSO RØNNE | OZHY | Solgt 1965-03-03 R. til Dansk Esso A/S, København, og næ. til ESSO RØNNE. |
1977 - 2007 | BELLAN FIRE | OZHY | Solgt 1965-03-03 R. til Dansk Esso A/S, København, og næ. til ESSO RØNNE. Næ. 1977-05-00 til BELLAN FIRE af Svendborg. Solgt 1978-05-00 til Skibseder Hans Eidesgaard Bergmann, Ørbæk. |