Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NTBL Sam-kode SAM-1002 Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 65,25 NRT 31,18 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0306
Byg.år 1881 Værft Motala Mekaniska Verkstads A/B. Bilbrev 1881-10-21. Byg.by Motala Byg.land Sverige
Dimension 77,3 x 14,4 x 7,1 fod (kend.) Maskinr. 18,9 fod. Maskine Dampmaskine 25 nHK, 100 iHK, 2-cyl. compoundmaskine fra værftet.
TeknikMat. klink af jern, 1 dæk, 1 mast, lodret stævn, rundgattet.
Person-info-
Reg.by Læsø / Ålborg Reg.land Danmark Omdøbt fra SAMSØ Omdøbt til -
Rederi Solgt 1886-12-07 til et partrederi på Læsø ved BR. Kaptajn C.C. Heintzelmann, og næ. til LÆSØ. Rederi
før - efter
Solgt 1919 til Dansk Lægterkompagni A/S, Ålborg, uden næ. Solgt 1920-03-02 A. Union Transport- og Bjergnings-Selskab A/S ved Hans Jensen, København, uden næ., hjs. Ålborg. Oph. 1926-06-25 hos Petersen & Albeck, København.
Referencer- H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.)
Tidligste år
 
1886 Seneste år
 
1926
Reference : Foto af LÆSØ

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1881 - 1884 POLYXENE NTBL B. til A.W. Knuth, Knuthenborg.
1884 - 1886 SAMSØ NTBL Solgt 1884-08-18 skødedato, til Horsens-Samsø D/S A/S, Horsens, og næ. til SAMSØ.
1886 - 1926 NTBL Solgt 1886-12-07 til et partrederi på Læsø ved BR. Kaptajn C.C. Heintzelmann, og næ. til LÆSØ.