Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NPCQ Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib / hjulskib Brugstype LST
BRT 829,44 NRT 611,14 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO 5608961 Byg.nr. 0067
Byg.år 1875 Værft Gourlay Bros. & Co. Afløb 1875-05-20. Afleveret 1875-06-00. Bilbrev 1875-06-09. Byg.by Dundee Byg.land Skotland
Dimension 190,7 x 25,9 x 13,2 / 19,6 fod (kend.) Maskine 35,7 fod. Lgd.pp. 60,7 meter. Maskine Dampmaskine 125 nHK. Omb. 1884 til skrueskib med maskine fra Löbnitz & Co., Renfrew, 110 / 125 nHK, 580 iHK, 2-cyl. compound tpye.
TeknikFart 9 knob. Mat. Klink af jern. 1 dæk og 1 awningdæk. 2 master, rundt spejl.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København. For ruten Esbjerg - Harwich. Rederi
før - efter
Omb. 1884 til skrueskib. Hjs. 1895-04-20 Esbjerg,1910-07-21 Odense, hjs. 1912-07-24 Ålborg. Solgt 1918-12-30 A, og bekræftet 1919-01-03. til Triton Rederi-A/S, København. Kollideret 1920-11-01 med US S/S WESTWOOD i St. Nazaire, og derefter kondemneret.
ReferencerORG-N. Årbog 1949-05. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) Ommålt 1876 x 2, 1877, 1880 x 2, 1884 omb. til skrueskib og målt til 591,64 BRT, 361,61 NRT, 442 + 78 DWt. 199,6 x 27,1 x 20,2 fod (kend.). (Mir.) (JM) (Hver 8 Dag Sept. 1910) Påsejlede 1910-09-01 ud for Korsør S/S OCTA (ID=11709), der forliste. (BOG) Årbog 1949 p.118.
Tidligste år
 
1875 Seneste år
 
1920