ID-nummer | 11711 |
Skibsnavn | ANHOLT |
Kend.bogstav. | NKFP / OXZT |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | BGS |
BRT | 110 / 96,33 |
NRT | 1 |
DW | 32 + 40 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 3022 |
Byg.nr. | 0482 |
Byg.år | 1898 |
Værft | Löbnitz & Co. Afleveret 1898-12-15. Bilbrev 1898-11-26. |
Byg.by | Renfrew |
Byg.land | Skotland |
Dimension | 82,7 x 19,0 x 10,0 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 39 nHK, 250 iHK, 2-cyl. compoundmaskine fra værftet. Omb. 1949 til diesel med 270 iHK. |
Teknik | Fart 9 knob. 1 dæk, 1 mast. Bugserbåd. Glat stævn, rundt spejl. |
Person-info | Besætning 3 på dæk, 3 i maskinen. |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til DFDS, København. |
Rederi før - efter | Omb. 1949-05-00 til motorskib i Århus. Solgt 1965-05-17 R. til Jernhavnen Masnedø for oph. Reg. 1967-04-18 som oph. |
Referencer | FEN-04-0411. FEN-04-0615. H2. REG-01-0111. ORG-N. |
H&S registr. | SR-foto. |
Bemærkninger | (Fred.) (Mir.) (REG-01-0111) Yderligere registreringsdata om ejerforhold. (ELI) (Søulyk.) 1900 p.58: Kollision 1900-02-11 i Kbh. med S/S OMSK af Kbh. +1907 p.24: Grundstødning 1907-01-27 på Venegrund. + 1922 p.3: Kollision 1922-05-10 i Kbh. + 1948 p.9: Kollision 1948-01-24 i Kbh. + 1950 p.8: Kollision 1950-03-26 i Kbh. (Nat.-Tid.) 1951-12-17: Omb. til Diesel. (Børsen) 1965-06-20: solgt til Jernhavnen Masnedø. + 1967-05-11: Oph. |
Tidligste år | 1898 |
Seneste år | 1967 |