Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NKFP / OXZT Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype BGS
BRT 110 / 96,33 NRT 1 DW 32 + 40 Klstr. -
BT - NT - IMO 3022 Byg.nr. 0482
Byg.år 1898 Værft Löbnitz & Co. Afleveret 1898-12-15. Bilbrev 1898-11-26. Byg.by Renfrew Byg.land Skotland
Dimension 82,7 x 19,0 x 10,0 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 39 nHK, 250 iHK, 2-cyl. compoundmaskine fra værftet. Omb. 1949 til diesel med 270 iHK.
TeknikFart 9 knob. 1 dæk, 1 mast. Bugserbåd. Glat stævn, rundt spejl.
Person-infoBesætning 3 på dæk, 3 i maskinen.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Omb. 1949-05-00 til motorskib i Århus. Solgt 1965-05-17 R. til Jernhavnen Masnedø for oph. Reg. 1967-04-18 som oph.
ReferencerFEN-04-0411. FEN-04-0615. H2. REG-01-0111. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) (Mir.) (REG-01-0111) Yderligere registreringsdata om ejerforhold. (ELI) (Søulyk.) 1900 p.58: Kollision 1900-02-11 i Kbh. med S/S OMSK af Kbh. +1907 p.24: Grundstødning 1907-01-27 på Venegrund. + 1922 p.3: Kollision 1922-05-10 i Kbh. + 1948 p.9: Kollision 1948-01-24 i Kbh. + 1950 p.8: Kollision 1950-03-26 i Kbh. (Nat.-Tid.) 1951-12-17: Omb. til Diesel. (Børsen) 1965-06-20: solgt til Jernhavnen Masnedø. + 1967-05-11: Oph.
Tidligste år
 
1898 Seneste år
 
1967
Reference : Foto af ANHOLT bugserbåd
Reference : Foto af ANHOLT
Reference : Kopi af skibsregisterbladet for skibet ANHOLT