Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NDCJ / OXRC Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 3760 / 4895 NRT 2283 / 3055 DW 6744 + 846 Klstr. -
BT - NT - IMO 5605550 Byg.nr. 0679
Byg.år 1921 Værft Hall, Russell & Co. Afløb 1921-03-24. Afleveret 1921-11-15. Byg.by Aberdeen Byg.land Skotland
Dimension 362,2 x 50,2 x 31,6 / 34,9 feet (kend.) Lgd.o.a. 375,0 feet. Maskine Dampmaskine 2100 iHK, triple expansion maskine fra værftet.
TeknikFart 10,5 knob. 2 dæk, awningdæk type, 2 master.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Forlist 1940-02-15 i Atlanterhavet. Torpederet fra tysk ubåd U.50.
ReferencerFEN-04-0531. F2. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) (Mir.) Forlist 1940-02-15 på rejse fra Santos til København i Atlanterhavet vest for Hebriderne og NW for Irland. Torpederet fra tysk ubåd U.50. Hele besætningen på 32 mand omkom. (Tortzen2) p.430: Forlisposition 57.09 N og 012.00 W. (Krigsforlis) nr.31.
Tidligste år
 
1921 Seneste år
 
1940
Reference : Foto af MARYLAND (II)