Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NVJB Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1590,74 / 1574 NRT 1115,57 / 990 DW 1590 + 210 / 2092 Klstr. -
BT - NT - IMO 5609018 Byg.nr. 0131
Byg.år 1884 Værft B&W. Afløb 1884-08-16. Afleveret 1884-10-22. Bilbrev 1884-10-16. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 249,5 x 32,0 x 16,0 / 22,8 fod (kend.) Maskine 35,6 fod. Maskine Dampmaskine 150 nHK, 800 iHK, 2-cyl. compoundmaskine fra værftet.
TeknikMat. klink af jern, 3 dæk, spardæk type. 2 master, 4 luger, rundt spejl.
Person-infoKaptajn Kyllesbech, 1917 indtil forliset.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Forlist 1917-01-15 W for Bishop Rock, Isles of Scilly. Sænket med kanonild fra tysk ubåd.
ReferencerFEN-04-0549. F1. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) (Mir.) (Flg.) 1916: Målt til 1574 BRT, 990 NRT, 1902 + 190 DWt. 251,6 x 33,6 x 23,5 feet (kend.) (JM) (Krigsforlis 1914-1918) Forlist 1917-01-15 på rejse fra Leith til Genoa W for Bishop Rock, Isles of Scilly. Sænket med kanonild fra tysk ubåd. Besætningen bjærget over i S/S MORILD I af Oslo. (Krigsforlis 1914-1918) nr.92.
Tidligste år
 
1884 Seneste år
 
1917
Reference : Foto af OMSK