Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NTQF Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1132,37 / 1112 NRT 733,27 / 675 DW 1140 + 110 Klstr. -
BT - NT - IMO 5609027 Byg.nr. 0121
Byg.år 1883 Værft B&W. Afleveret 1883-05-31. Bilbrev 1883-05-24. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 235,0 x 26,6 x 14,5 fod, maskinrum 37,0 fod (kend.) og 236,4 x 30,1 x 14,9 / 21,7 feet (kend.) Lgd.o.a. 246,0 feet. Maskine Dampmaskine 150 nHK, 750 iHK, 4-cyl. compoundmaskine fra værftet.
TeknikFart 11 knob. Mat. klink af jern og stål, 2 dæk, welldæk type. 2 master, 5 luger, rundt spejl, glat stævn.
Person-infoKaptajn P.C. Henriksen, 1917 indtil forliset.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Forlist 1917-11-28 i Kanalen ud for Prawle Point øst for Plymouth. Sænket med torpedo fra tysk ubåd.
ReferencerFEN-04-0559. F1. ORG-N. H&S registr.SR-foto. H&S 1936:0218.
Bemærkninger(Fred.) p.202. (Mir.) (JM) (Krigsforlis 1914-1918) Forlist 1917-11-28 på rejse fra Cardiff til St. Malo med koks. Torpederet i Kanalen ud for Prawle Point øst for Plymouth fra tysk ubåd. Agterpart bortsprængt, 2 personer omkom, øvrige bjærget af engelsk orlogsskib. (H&S 1936:0218) Lille maleri af skib. (Krigsforlis 1914-1918) nr.217.
Tidligste år
 
1883 Seneste år
 
1917
Reference : Foto af PERM