Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NWRP / OYIB Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 1524 / 1531 NRT 676 DW 1100 / 915 + 188 Klstr. -
BT - NT - IMO 5600868 Byg.nr. 0452
Byg.år 1896 Værft Löbnitz & Co. Afløb 1896-11-05. Afleveret 1896-12-09. Byg.by Renfrew Byg.land Skotland
Dimension 271,5 x 34,1 x 23,3 / 25,2 feet (kend.) Lgd.o.a. 279,8 feet. Maskine Dampmaskine 266 nHK, 2000 iHK, triple expansion type fra værftet.
TeknikFart 15 knob. 3 dæk, spardæk type. 2 master, 4 luger.
Person-info-
Reg.by København / Esbjerg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Fra 1909-02-19 R. hjs. i Esbjerg. Oph. 1938-02-10 R. hos Clayton & Davie, Dunston.
ReferencerFEN-04-0562. ORG-N. H&S registr.SR-foto 1949:1237 = 1995:0407 + 1995:0406.
Bemærkninger(Fred.) (JM) (Mir.)
Tidligste år
 
1896 Seneste år
 
1938
Reference : Foto af PRIMULA (I)