Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NPMQ Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype BGS
BRT 150,43 NRT 81,11 DW 130 + 25 Klstr. 41
BT - NT - IMO 5608942 Byg.nr. 0038
Byg.år 1865 Værft B&W / Baumgarten & Burmeister. Afløb 1865-08-00 eller 1865-09-18. Afleveret 1865-11-21. Bilbrev 1865-11-14. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 111,3 x 17,0 x 10,3 fod (kend.) Maskine 24,8 fod. Maskine Dampmaskine 40 nHK, 200 iHK, 2 stk. 2-cyl. vertikal compoundmaskine fra værftet.
TeknikFart 9-10 knob. Mat. klink af jern, 1 dæk, bugserbåd, 2 master, stævn med krølle.
Person-info-
Reg.by Odense / København / Rudkøbing / Nakskov Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Odense D/S, Odense, bilbrev 1865-11-14. Ruter Odense til Samsø, København. Rederi
før - efter
Solgt 1867-04-01, skødedato, til DFDS, København, hjs. Odense, fra samme år hjs. København. Omb. 1876 og 1882. Hjs. 1885-04-17 Odense. Hjs. 1891-04-17 Rudkøbing. Hjs. 1910-05-21 Nakskov. Solgt 1921-10-07 R. Petersen & Albeck, Kbh. for oph.
ReferencerFEN-04-0568. Årbog 1944-03. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) Forlænget 1876 i Göteborg ommålt 188 BRT, 118 NRT, 153 + 22 DWt, 127,7 x 17,2 x 10,3 fod (kend.) Maskine 24,8 fod. Senere flere ombygninger og ommålinger - se (Fred.) (Mir.) (MunchausIII) p.147. (BOG) Årbog 1944 p.86-93.
Tidligste år
 
1865 Seneste år
 
1922
Reference : Foto af ST. KNUD