Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NSGP Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 589,43 NRT 327,92 DW 441 + 99 Klstr. -
BT - NT - IMO 5609066 Byg.nr. 0176
Byg.år 1880 Værft Löbnitz & Co. Afløb 1879-12-10. Afleveret 1880-02-00. Bilbrev 1880-01-20. Byg.by Renfrew Byg.land Skotland
Dimension 189,0 x 24,0 x 13,7 / 20,5 fod (kend.) Maskine 31,9 fod. Maskine Dampmaskine 160 nHK, 480 iHK, 2-cyl. compoundmaskine fra værftet. Fra 1922 (Flg.) til 180 nHK, 710 iHK.
TeknikMat. klink af jern, 1 dæk + partielt overdæk (også anført som 2 dæk + stormdæk). 2 master.
Person-info-
Reg.by Nakskov Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Det lollandsk-engelske D/S A/S, Nakskov. Rederi
før - efter
Solgt 1883-01-04, skødedato, til DFDS, København. Hjs. Nakskov, fra 1914-06-20 Odense. Forlist 1922-01-02 på rejse fra Odense til Newcastle efter stranding ved Hirtshals, da skruen var mistet. Solgt 1922-03-23 efter bjærgning til Mezz & Bleckwehl, Hamburg, for oph.
ReferencerFEN-04-0633. FEN-04-0669. ORG-N. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) Ommåling i (Flg.) 1922.
Tidligste år
 
1880 Seneste år
 
1922
Reference : Foto af STOREBELT
Reference : Artikel i avis om STOREBELTs havari ved Hirtshals.