Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NWKV Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 359,74 / 457,58 NRT 193,84 / 157,34 DW 164 + 36 Klstr. -
BT - NT - IMO 5608928 Byg.nr. 0146
Byg.år 1888 Værft B&W. Afløb 1887-10-29. Afleveret 188-01-19. Bilbrev 1887-12-21. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 166,1 x 23,9 x 11,1 / 17,7 fod (kend.) Lgd.o.a. 172,2 feet (1903). Maskine Dampmaskine 120 nHK, 580 iHK, triple expansion type fra værftet.
TeknikFart 11,8 knob. 2 dæk awningdæk type. 2 master, rundt spejl. Bygget med 1 dæk, men lukket 1889 til 2 dæk).
Person-info-
Reg.by København / Kolding Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København. Hjs. Kolding fra 1889-03-29. Rederi
før - efter
Solgt 1903-03-20 R. til Christiansands D/S A/S, Kristiansand S, og næ. til JYLLAND (MBGJ / LEFP) for ruten Kristiansand til Hirtshals. Rekvireret af Besættelsesmagten, ført til Kiel og næ. til OBRA. Forlist 1944-04-22 ved minesprængning mellem Stralsund og Greifswald.
ReferencerFEN-04-0583. Årbog 1988-04. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) (Mir.) (Flg.) (BOG) Årbog 1988 p.41.
Tidligste år
 
1888 Seneste år
 
1944
Reference : Foto af SØNDERJYLLAND (I)