ID-nummer | 11740 |
Skibsnavn | SØNDERJYLLAND (I) |
Kend.bogstav. | NWKV |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | PA / LST |
BRT | 359,74 / 457,58 |
NRT | 193,84 / 157,34 |
DW | 164 + 36 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5608928 |
Byg.nr. | 0146 |
Byg.år | 1888 |
Værft | B&W. Afløb 1887-10-29. Afleveret 188-01-19. Bilbrev 1887-12-21. |
Byg.by | København |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 166,1 x 23,9 x 11,1 / 17,7 fod (kend.) Lgd.o.a. 172,2 feet (1903). |
Maskine | Dampmaskine 120 nHK, 580 iHK, triple expansion type fra værftet. |
Teknik | Fart 11,8 knob. 2 dæk awningdæk type. 2 master, rundt spejl. Bygget med 1 dæk, men lukket 1889 til 2 dæk). |
Person-info | - |
Reg.by | København / Kolding |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | JYLLAND (No.) |
Rederi | B. til DFDS, København. Hjs. Kolding fra 1889-03-29. |
Rederi før - efter | Solgt 1903-03-20 R. til Christiansands D/S A/S, Kristiansand S, og næ. til JYLLAND (MBGJ / LEFP) for ruten Kristiansand til Hirtshals. Rekvireret af Besættelsesmagten, ført til Kiel og næ. til OBRA. Forlist 1944-04-22 ved minesprængning mellem Stralsund og Greifswald. |
Referencer | FEN-04-0583. Årbog 1988-04. ORG-N. |
H&S registr. | SR-foto. |
Bemærkninger | (Fred.) p.871. (Mir.) (Flg.) (BOG) Årbog 1988 p.41. |
Tidligste år | 1888 |
Seneste år | 1944 |