Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NMWD / OXLE Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 403 NRT 196 DW 270 + 60 Klstr. -
BT - NT - IMO 5602332 Byg.nr. 0237
Byg.år 1904 Værft B&W. Afløb 1904-05-28. Afleveret 1904-07-14. Reg.nr. A-21 og C-672. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 164,8 x 25,8 x 10,5 / 17,3 feet (kend.). Maskine Dampmaskine 67 nHK, 580 iHK, triple expansion type fra værftet.
TeknikFart 10,5 knob. 2 dæk + partielt awningdæk. 2 master, 3 luger.
Person-info-
Reg.by Kolding / Åbenrå / Vejle Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København. Hjs. Kolding, senere Åbenrå og senere Vejle. Rederi
før - efter
Hjemmeflåden 1940-1945. Omb. 1941 i Helsingør. Havareret 1943-04-21 ved beskydning fra fly i Kattegat. Solgt 1952-03-12 R. til Gebr. de Pauw, Boom, for oph.
ReferencerFEN-04-0584. FEN-04-0635. H2. B2. ORG-N. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) p.872. (Mir.) (Flg.) Omb. 1941 i Helsingør, hvor passageraptering blev fjernet. Ommålt: 581 BRT, 292 NRT, 420 + 60 DWt. (Tortzen4) Krigshistorie. (Krigsforlis) nr.377. Forlisposition 2,5 sm pejling 245 af Vesborg fyr. (Søulyk.) 1943 nr.338. Manes opankret blev skibet beskudt med maskingeværer fra lav højde. Mindre skader.
Tidligste år
 
1904 Seneste år
 
1952
Reference : Foto af SØNDERJYLLAND (II)
Reference : Foto af SØNDERJYLLAND (II)