Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NCSL Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 827,20 NRT 584,77 DW 775 + 85 Klstr. -
BT - NT - IMO 5600331 Byg.nr. 0163
Byg.år 1891 Værft B&W. Afløb 1890-12-06. Afleveret 1891-02-17. Bilbrev 1891-02-16. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 181,4 x 27,4 x 12,1 / 19,3 fod (kend.) Maskine 31,3 fod. Maskine Dampmaskine 120 nHK, 550 iHK, triple expansion type fra værftet.
TeknikFart 10 knob. 2 dæk, spardæk type, 2 master, 3 luger, rundt spejl, glat stævn.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Forlist 1899-11-07 ved stranding ud for Siglufjord på Island. Skibet kondemneret.
ReferencerFEN-04-0587. ORG-N. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) p.76. (Mir.) Forlist 1899-11-07 på rejse fra Isafjord til Spanien med tørfisk. Strandede i 4 sm W for Siglufjord under snetykning. Besætning på 19 og 1 pax bjærget i egne både og landsat ved Haganesvik.
Tidligste år
 
1891 Seneste år
 
1899
Reference : Foto af TEJO