Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OXVG Sam-kode SAM-1009 Rig-Maskine Motorskib Brugstype BGS
BRT 91,29 NRT 0 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0007
Byg.år 1958 Værft Limfjords-Værftet A/S = Limfjordsværftet. Afløb 1958-09-19. Afleveret 1958-11-13. Reg.nr. D-651. Byg.by Ålborg Byg.land Danmark
Dimension 25,89 x 6,22 x 3,04 meter (kend.) Maskine Diesel, 720 iHK, Alpha-Diesel 6-cyl. 2SA 496VO motor.
TeknikFart 11 knob. 1 dæk, 1 mast, isforstærket, pæletræk 9 tons.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til EIR
Rederi B. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Solgt 1970-08-06 R. til Em. Z. Svitzers Bjergnings-Entreprise A/S, og næ. til EIR af Esbjerg.
ReferencerFEN-04-0596. ORG-0. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) (Flg.) 1970. (Værftet) Første skib helt bygget på Limfjordsværftet. Kontrakt sluttet med DFDS 1957-07-20. Bygget på tværs i hal. Drejet på plade sat på pivot, og trukket over på bedding. Afløb 1958-09-19. Omb. 1970, hvor stor skorsten ersttedes a kombineret udstød og mast.
Tidligste år
 
1958 Seneste år
 
1970
Reference : Foto af TUNØ (II)

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1958 - 1970 OXVG B. til DFDS, København.
1958 - 1988 EIR OXVG Solgt 1970-08-06 R. til Em. Z. Svitzers Bjergnings-Entreprise A/S, og næ. til EIR af Esbjerg.