ID-nummer | 11747 |
Skibsnavn | TUNØ (II) |
Kend.bogstav. | OXVG |
Sam-kode | SAM-1009 |
Rig-Maskine | Motorskib |
Brugstype | BGS |
BRT | 91,29 |
NRT | 0 |
DW | - |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | 0007 |
Byg.år | 1958 |
Værft | Limfjords-Værftet A/S = Limfjordsværftet. Afløb 1958-09-19. Afleveret 1958-11-13. Reg.nr. D-651. |
Byg.by | Ålborg |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 25,89 x 6,22 x 3,04 meter (kend.) |
Maskine | Diesel, 720 iHK, Alpha-Diesel 6-cyl. 2SA 496VO motor. |
Teknik | Fart 11 knob. 1 dæk, 1 mast, isforstærket, pæletræk 9 tons. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | EIR |
Rederi | B. til DFDS, København. |
Rederi før - efter | Solgt 1970-08-06 R. til Em. Z. Svitzers Bjergnings-Entreprise A/S, og næ. til EIR af Esbjerg. |
Referencer | FEN-04-0596. ORG-0. |
H&S registr. | SR-foto. |
Bemærkninger | (Fred.) (Flg.) 1970. (Værftet) Første skib helt bygget på Limfjordsværftet. Kontrakt sluttet med DFDS 1957-07-20. Bygget på tværs i hal. Drejet på plade sat på pivot, og trukket over på bedding. Afløb 1958-09-19. Omb. 1970, hvor stor skorsten ersttedes a kombineret udstød og mast. |
Tidligste år | 1958 |
Seneste år | 1970 |