ID-nummer | 11750 |
Skibsnavn | TYR |
Kend.bogstav. | NCJS / OUMW |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | PA / LST |
BRT | 526,16 |
NRT | 314,56 |
DW | 534 + 93 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 1167451 |
Byg.nr. | 0342 |
Byg.år | 1890 |
Værft | Lindholmens Mekaniska Verkstad. Afleveret 1890-06-00. Bilbrev 1890-06-07. |
Byg.by | Göteborg |
Byg.land | Sverige |
Dimension | 167,8 x 25,6 x 12,0 feet (kend.) Maskine 37,0 feet. |
Maskine | Dampmaskine, 120 nHK, 500 iHK, triple expansion type fra værftet / Motala. |
Teknik | Fart 10 knob, 2 dæk + overdæk, 2 master. |
Person-info | - |
Reg.by | Randers / Esbjerg |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til Randers D/S af 1866 A/S, Randers. Overgået ved fusion 1898-03-17 R. til Det Jydske D/S A/S, Randers. |
Rederi før - efter | Solgt 1900-05-28 R. til DFDS, København. Hjs. Randers og Esbjerg. Beslaglagt 1940-04-00 i England. Lå sidst i april 1940 i Glasgow. Overtaget 1940-05-09 af Ministry of War Transport, London med management hos Ellerman's Wilson Line, Hull, hjs. London. Tilbageleveret 1945-06-28 til DFDS. Solgt 1951-01-13 R. til H.I. Hansen, Odense, for oph. |
Referencer | FEN-04-0597. FEN-04-0639. Årbog 1999-04. U2. B2. GRU-04-0067. ORG-N. |
H&S registr. | SR-foto. |
Bemærkninger | (Fred.) (Flg.) 1900 + 1923 Nye målinger. (BOG) Årbog 1999 p.98, 105, 113. (Tortzen1-3) Krigshistorie. (Krigsforlis) nr.20. Havareret 1940-02-03 i Nordsøen efter Beskydning fra fly. (GRU-04-0067) Data. |
Tidligste år | 1900 |
Seneste år | 1951 |