Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NQLM Sam-kode - Rig-Maskine Brig Brugstype LST
BRT 240,20 NRT 228 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0023
Byg.år 1876 Værft Skibsbygmester J. Ring Andersen. Bilbrev 1876-11-05. Byg.by Svendborg Byg.land Danmark
Dimension 110-5 x 22-4 x 11-7 fod (hovedd.) Dybde i last 12 feet (kend.) (LR) har 113,8 x 23,1 x 12,0 feet. Maskine Sejl. Brigrigning.
TeknikMat. kravel af eg, forhudet med yellow metal, 2 master, 1 dæk, hækbygget, fladt spejl, stævn med krølle.
Person-infoKaptajn M. Pedersen, 1876-11-16-. Kaptajn J.H. Duhn, 1884-1890. Kaptajn Valdemar A. Olsen, 1890-
Reg.by Nykøbing S. Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til WALDEMAR (Sv.)
Rederi B. til Partrederi i Nykøbing S. med BR. hos Købmand E. Olsen med 4/72-parter, senere med 56/144-parter. Skiftende parthavere, kaptajnerne efter tur og en periode skibsbyggeren. Rederi
før - efter
Solgt 1903-07-11 R. til Anders Söderberg, Bergkvara, Sverige, og næ. til WALDEMAR (JNHT) Solgt for oph. 1913 til L. Åstedt, Bergkvara, men 1915 nedrigget til lægter.
Referencer- H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Rosendahl-2) (Fred.) har byggenr. 22. Omb. 1910 til 2-m. skonnert. (StD-1) p.208f. (StD-2) p.108, 203ff. Skibet almindeligt kaldt Den Grønne Brig. Sejlede de første år på New Guinea og senere i Nordsøfart og Østersøfart. (ELI) (Malling). (Søulyk.) 1898 p.62: Grundstødt 1898-06-19 Lolland.
Tidligste år
 
1876 Seneste år
 
1915