Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NPCG Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 768 NRT 568 / 467,75 DW 1000 + 225 / 1127 Klstr. -
BT - NT - IMO 5609531 Byg.nr. 0167
Byg.år 1888 Værft Howaldtswerke AG. Afløb ? Afleveret 1888-06-15. Byg.by Kiel Byg.land Tyskland
Dimension 193,6 x 30,1 x 14,0 / 16,6 feet (kend.). Maskine Dampmaskine 80 nHK, 320 iHK, triple expansion type fra værftet, 2 kedler.
TeknikMat. jern og stål. 1 dæk, 2 master, 3 luger.
Person-infoKaptajn H.M. Sørensen, 1916-1917 til forliset.
Reg.by Esbjerg / København Reg.land Danmark Omdøbt fra ALSEN (Ty.) Omdøbt til -
Rederi B. til Gebr. Lange, Kiel, som ALSEN (LGQJ). Solgt 1893-02-20 til AG. Nord-Ostsee Rhederei, Hamburg. Indfl. 1904-10-06, skødedato, 1904-11-01 R. til Vesterhavet D/S A/S ved JL, Esbjerg, og næ. til DAGMAR. Rederi
før - efter
Solgt 1916-10-21 R. til Skagerak D/S A/S, København, uden næ. Forlist 1917-01-18 efter minesprængning ved Shipwash fyrskib i Kanalen.
ReferencerFEN-03-0257. F1. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) Forlist 1917-01-18 på rejse fra Trouville til Methil i ballast. Minesprængt tæt ved Shipwash fyrskib i Engelske Kanal. Besætning bjærget af S/S MORSØ og et engelsk orlogsskib. (Mir.) (Krigsforlis 1914-1918) nr.93. Eksplosionen bortrev agterskibet, og i løbet af c. 5 minutter var besætningen i bådene. Mandskabet blev tage op af nærliggende S/S MORSØ af København. Kort efter blev besætningen overført til engelsk minestryger og senere samme dag landsat i Harwich.
Tidligste år
 
1888 Seneste år
 
1917
Reference : Foto af DAGMAR (I)