Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NCGT / OYQC Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 2252 NRT 1355 DW 3523 + 177 Klstr. -
BT - NT - IMO 1167538 Byg.nr. 0003
Byg.år 1921 Værft Odense Staalskibsværft. Afløb 1920-09-15. Afleveret 1921-02-02. Reg.nr. C-33. Byg.by Odense Byg.land Danmark
Dimension 284,9 x 42,4 x 19,9 / 23,3 feet (kend.) Lgd.o.a. 301,9 feet. Maskine Dampmaskine 257 nHK, 1200 iHK, triple expansion + LT turbine fra Christiansen & Meyer, Hamburg.
Teknik1 dæk, 2 master, 4 luger, tømmer: 800 std i last og 320 på dæk.
Person-info-
Reg.by København / Svendborg / Ålborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til FINNBORG (Fi.)
Rederi B. til D/S af 1912 A/S ved APM København. Rederi
før - efter
Overtaget 1940-06-06 af Ministry of War Transport, London. Lå sidst i april 1940 i Grangemouth. Deltog i invasionen 1944-06. Returneret til rederiet 1945-09-11. Solgt 1947-10-02 A. til J.A. Zachariason, Nystad, og næ. til FINNBORG. Forlist 1948-06-11 ud for Cherbourg eftr kollision med S/S SOUTHPORT af USA. Sunket med fosfat.
ReferencerFEN-01-0120. FEN-02-0189. U2. Årbog 1999-04. ORG-N. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) p.319. (Mir.) Forlisposition 49-55 N og 002-08 W. Kolliderede 1948-06-12 på rejse fra Sfax til Finland med S/S SOUTHPORT. (FEN-02-0189) Generalarrangement for befragtning. (BOG) Årbog 1999 p.113, 120. (Tortzen1-3) Krigshistorie.
Tidligste år
 
1921 Seneste år
 
1948
Reference : Foto af KIRSTEN MÆRSK (I)
Reference : Generalarrangement for befragtning for KIRSTEN MÆRSK (I).