Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NSWH Sam-kode SAM-1015 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 269,74 / 173,70 NRT 184,51 / 167,66 DW 320 Klstr. -
BT - NT - IMO 43511 Byg.nr. 0117
Byg.år 1876 Værft John Readhead & Sons Ltd. Afløøb 1875-11-00. Afleveret 1876-01-19. Køllagt 1875-08-21. Byg.by South Shields Byg.land England
Dimension 139,5 x 21,9 x 10,3 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 40 nHK, 145 iHK, 2 stk. 2-cyl. compoundmaskiner fra værftet.
TeknikFart 6,5 knob. Mat. klink af jern, 1 dæk, 2 master, rundt spejl, 2 lastrum, 3 luger.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra ROLL CALL (UK) Omdøbt til LAURA
Rederi B. til Newcomb & Thomson, London, som ROLL CALL. Solgt 1881-08-23, skøde, til Ellen D/S A/S, København, og næ. til ELLEN. Rederi
før - efter
Solgt 1886-06-19, skøde, til Laura D/S A/S, Svendborg, og næ. til LAURA. KR. og fører: Kaptajn Peter Mærsk Møller, Svendborg.
ReferencerFEN-01-123. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) p.255. (Mir.) IMO-nummeret er Mir.'s.
Tidligste år
 
1876 Seneste år
 
1886

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1876 - 1886 NSWH B. til Newcomb & Thomson, London, som ROLL CALL. Solgt 1881-08-23, skøde, til Ellen D/S A/S, København, og næ. til ELLEN.
1886 - 1913 LAURA NSWH Solgt 1886-06-19, skøde, til Laura D/S A/S, Svendborg, og næ. til LAURA. KR. og fører: Kaptajn Peter Mærsk Møller, Svendborg.