Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OYZO Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 6599 / 8437 NRT 3876 / 6080 DW 9100 - 9224 / 9980 - 10000 Klstr. -
BT - NT - IMO 5204027 Byg.nr. 0074
Byg.år 1939 Værft Odense Staalskibsværft. Afløb 1938-12-03. Afleveret 1939-02-22. Reg.nr. D-149. Byg.by Odense Byg.land Danmark
Dimension 455,9 x 59,1 x 27,3 / 31,5 feet (kend.) Maskine Diesel 7275 iHK B&W 2 stk. 7-cyl. 4SA type 763-TF-130 motorer til dobbelt skrue.
TeknikFart 15,5 knob. 2 dæk, åben / lukket shelterdæk type, 3 master, 5 lastrum, 5 luger, køleanlæg, 12 pax.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til DAY STAR (Pan. WW2) TRANSRODOPI II (Pa.) ex AEOLIAN (Gr.)
Rederi B. til I/S med Svendborg D/S A/S og D/S af 1912 A/S ved APM, København. Rederi
før - efter
Oplagt 1940-04-09 i Baltimore (Fred.) p.125: Lå sidst i april 1940 i Stillehavet (Tortzen). Overtaget 1941-03-30 af US War Shipping Administration, og næ. til DAY STAR af Panama. Bemandet fra 1941-07-07. Tilbageleveret rederiet 1946. Oplagt 1962-06-07 i Sønderborg. Solgt 1963-12-17 R. til Transfruit Shipping Co., Piræus, og næ. til AEOLIAN (SVVB). Solgt 1965 til Transrodopi, Port-au-prince, Haiti, og næ. til TRANSRODOPI II (HHLM). Solgt 1968 til Navigazione Maritime Bulgare, Varna, og næ. til ADHARA. Solgt 1969 til Famagusta og næ. til KANARIS. Oph. 1971-11-06 på Whampoa kysten.
ReferencerFEN-01-0126. Årbog 1998-05. U2. ORG-N. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) p.125. (Mir.) (BOG) Årbog 1998 p.85ff. (Mir.) (Tortzen1-4) Krigshistorie.
Tidligste år
 
1939 Seneste år
 
1971
Reference : Foto af LAURA MÆRSK (III)