Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OYXV Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1894 NRT 1043 DW 3330 Klstr. -
BT - NT - IMO 5614950 Byg.nr. 0291
Byg.år 1938 Værft Fredriksstad Mekaniske Verksted. Afløb 1938-08-30. Afleveret 1938-10-06. Byg.by Fredriksstad Byg.land Norge
Dimension 301,3 x 44,6 x 16,1 / 19,5 feet (kend.) Lgd.o.a. 315,4 feet. Maskine Dampmaskine 1450 iHK dobbelt 4-cyl. compoundmaskine fra værftet. Oliefyret.
Teknik2 dæk, shelterdæk type. 2 master, 5 luger.
Person-info-
Reg.by Kalundborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til BELGION (Gr.)
Rederi B. til D/S af 1912 A/S, København. Rederi
før - efter
Overtaget 1940-04-00 af Ministry of War Transport, London i Alexandria. Lå sidst i april i Piræus. Tilbageleveret 1945 til rederiet. Solgt 1954-08-07 A. til Hellenic Steam Ship Lines, Piræus, og næ. til BELGION. Forlist 1955-04-26 på Scheldefloden efter kollision med M/S TAI SHAN. Sunket, kondemneret.
ReferencerFEN-01-0139. U2. ORG-N. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) (Mir.) (Tortzen1-3) Krigshistorie.
Tidligste år
 
1938 Seneste år
 
1955
Reference : Foto af MARIT MÆRSK (I)