Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NJDQ / OZBE Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 5086 NRT 3168 DW 8330 / 8585 Klstr. -
BT - NT - IMO 5607404 Byg.nr. 0038
Byg.år 1931 Værft Odense Staalskibsværft A/S. Afløb 1930-09-28. Afleveret 1931-01-13. Byg.by Odense Byg.land Danmark
Dimension 418,9 x 54,7 x 25,4 / 29,8 feet (kend.) Lgd.o.a. 437,4 feet. Maskine Diesel 5300 iHK B&W 2 stk. 6-cyl. 4SA type 663-TF-130 til dobbelt skrue.
TeknikFart 13,5 knob. 2 dæk, shelterdæk type, 3 master, 2 samsonposter, 5 luger. Krydserhæk.
Person-info-
Reg.by Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til I/S med Svendborg D/S A/S og D/S af 1912 A/S ved APM, København. Rederi
før - efter
Oplagt 1940 i USA. Lå sidst i april 1940 i Manila. Overtaget 1941-03-30 af US War Administration, og næ. til JOHNSTOWN af Panama. Bemandet fra 1941-07-12 i Baltimore. Forlist 1942-06-05 i Mozambiquekanalen ved torpedering fra japansk ubåd I-20.
ReferencerFEN-02-0146. U2. F2. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) (Mir.) Ved forliset omkom 2 udlændinge. (Tortzen1-3) Krigshistorie. (Krigsforlis) nr.255. Forlisposition 13 S og 42 E. (Søulyk.) 1946 nr.90-II.
Tidligste år
 
1931 Seneste år
 
1942
Reference : Foto af NIEL MÆRSK