Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NVDJ / OZNC Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1950 NRT 1146 DW 3060 + 190 Klstr. -
BT - NT - IMO 5604060 Byg.nr. 0445
Byg.år 1916 Værft A. Vuijk & Zonen. Afleveret 1916-09-00. Byg.by Capelle a/d Ijsel Byg.land Holland
Dimension 281,3 x 40,2 x 18,9 / 22,2 feet (kend.) Lgd.o.a. 292,8 feet. Maskine Dampmaskine 177 nHK, 900 iHK, triple expansion type fra Werkspoor Amsterdam, 2 kedler.
Teknik1 dæk, 2 master, 4 luger.
Person-info-
Reg.by Svendborg / Kalundborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Skibsreder A.P. Møller, København. Overgået 1919-01-13 R. til D/S af 1912 A/S, Kbh. Rederi
før - efter
Hjemmeflåden 1940-1945. Forlist 1941-11-30 i Nordsøen. Sænket af engelske flyangreb.
ReferencerFEN-02-0151. FEN-02-0201. Årbog 2007-05. H2. F2. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) (Mir.) (FEN-02-0201) Generalarrangement for befragtning. Forlist 1941-11-30 på rejse fra Århus til Rotterdam i ballast i konvoj. Engelske flyvere sænkede i Nordsøen skibet på 55.37 N og 005.29 E. 4 mand blev såret. (BOG) Årbog 2007 p.52, 56. (Tortzen2, 4) Krigshistorie. (Krigsforlis) nr.208. Forlisposition 55.37 N og 005.39 E. (Søulyk.) 1941 nr.251.
Tidligste år
 
1916 Seneste år
 
1941
Reference : Foto af OLUF MÆRSK (I)
Reference : Generalarrangement for befragtning for OLUF MÆRSK (I).