Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NRQP / OUKC Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 798 / 876 NRT 463 / 455 DW 1170 + 80 Klstr. -
BT - NT - IMO 5614590 Byg.nr. 0053
Byg.år 1911 Værft The Antwerp Engineering Co. Hoboken. Afløb 1911-07-15. Afleveret 1911-07-22. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 208,0 x 31,3 x 13,1 / 15,7 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 82 nHK, 450 iHK, triple expansion maskine fra North Eastern Marine Engine Co., Sunderland. 2 kedler.
Teknik1 dæk, 2 master, 3 luger.
Person-info-
Reg.by Esbjerg / København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til SADAKAT (Tyr.)
Rederi B. til Vesterhavet D/S A/S ved JL., Esbjerg. Rederi
før - efter
Solgt 1918-07-13 R. til Progress D/S A/S, København. Havareret 1942-06-24 i Kattegat ud for Samsø ved minesprængning. Sunket, bjærget, rep. Solgt 1952-06-24 R. til K.M. Uzunoglu, Istanbul, og næ. til SADAKAT. Forlist 1955-02-25 ud for Galatz, sunket, hævet og kondemneret 1955 eller 1957.
ReferencerFEN-03-0348. FEN-10-1376. H2. B2. F2. ORG-N. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) (Mir.) (Tortzen4) Krigshistorie. (Krigsforlis) nr.262. Forlisposition 1,75 sm fra Ljushagen Strand. (Søulyk.) 1942 nr.241.
Tidligste år
 
1911 Seneste år
 
1957
Reference : Foto af POLLY
Reference : Foto af POLLY