Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NHDL / OZHD Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1909 NRT 1136 DW 3075 + 180 Klstr. -
BT - NT - IMO 1167534 Byg.nr. 0257
Byg.år 1921 Værft Nüscke & Co. Afløb 1921-06-21. Afleveret 1921-07 eller 08-00. Byg.by Stettin Byg.land Polen
Dimension 282,5 x 42,2 x 17,6 / 20,0 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 1080 iHK, triple expansion type fra Görlitzer Maschinenfabrik, 2 kedler.
Teknik1 dæk, 2 master, 2 lastrum, 4 luger. Tømmer 675 + 275 Std.
Person-info-
Reg.by Ålborg Reg.land Danmark Omdøbt fra THEKLA (No.) ex BALDUR (Ty.) Omdøbt til -
Rederi B. til Seereederei Frigga, Hamburg, som BALDUR (RBMP), solgt 1925-07-00 til Samuelsen & Olsens Rederi, Farsund, og næ. til THEKLA. Indfl. 1929 til D/S af 1912 A/S ved APM, København, og næ. til SONJA MÆRSK. Rederi
før - efter
Overtaget 1940-04-00 af Ministry of War Transport, London, management hos Common Bros. Lå sidst i april 1940 i Kirkwall. Forlist 1942-06-05 efter grundstødning ved Chebucto i tåge. Kondemneret.
ReferencerFEN-02-0174. Årbog 1999-04. U2. (F2.). ORG-N. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) (Mir.) Forlist under WW2, men ingen krigsulykke. (BOG) Årbog 1999 p.113. (Tortzen1-3) Krigshistorie.
Tidligste år
 
1929 Seneste år
 
1942
Reference : Foto af SONJA MÆRSK