Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NSWC Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 843,66 NRT 493,88 DW 1220 + 80 Klstr. -
BT - NT - IMO 5603868 Byg.nr. 0071
Byg.år 1914 Værft Antwerp Engineering Co. Afløb 1914-06-09. Afleveret 1914-07-18. Byg.by Hoboken, Antwerpen Byg.land Belgien
Dimension 210,3 x 31,8 x 13,3 / 16,4 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 80 nHK, 450 iHK, triple expansion type fra MacColl & Pollock, Sunderland. + Skonnertrigning.
Teknik1 dæk, 2 master.
Person-infoKaptajn N. Th. Degn, 1916 til forliset.
Reg.by Esbjerg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Vesterhavet D/S A/S ved JL, Esbjerg. Rederi
før - efter
Forlist 1916-12-03 i Kanalen, sænket med sprængstof anbragt af tysk ubådsbesætning.
ReferencerFEN-03-0374. F1. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) + (Fred.JL) nr.37. (Mir.) Forlist 1916-12-03 på rejse fra La Garrucha til London med bly og frugt. Stoppet af tysk ubåd ud for Guernsey i Kanalen. Sænket med sprængstoffer anbragt om bord. Besætningen bjærget i egne både og sejlet ind til Guernsey. (Skibsforlis 1914-1918) nr.65. Besætningen gk ved forliset i egen redningsbåd og satte kursen mod land, og efter 16 timer nåede man land på Guernsey.
Tidligste år
 
1914 Seneste år
 
1916
Reference : Foto af YRSA (I)