ID-nummer | 11850 |
Skibsnavn | YRSA (I) |
Kend.bogstav. | NSWC |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 843,66 |
NRT | 493,88 |
DW | 1220 + 80 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5603868 |
Byg.nr. | 0071 |
Byg.år | 1914 |
Værft | Antwerp Engineering Co. Afløb 1914-06-09. Afleveret 1914-07-18. |
Byg.by | Hoboken, Antwerpen |
Byg.land | Belgien |
Dimension | 210,3 x 31,8 x 13,3 / 16,4 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 80 nHK, 450 iHK, triple expansion type fra MacColl & Pollock, Sunderland. + Skonnertrigning. |
Teknik | 1 dæk, 2 master. |
Person-info | Kaptajn N. Th. Degn, 1916 til forliset. |
Reg.by | Esbjerg |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til Vesterhavet D/S A/S ved JL, Esbjerg. |
Rederi før - efter | Forlist 1916-12-03 i Kanalen, sænket med sprængstof anbragt af tysk ubådsbesætning. |
Referencer | FEN-03-0374. F1. ORG-N. |
H&S registr. | SR-foto. |
Bemærkninger | (Fred.) + (Fred.JL) nr.37. (Mir.) Forlist 1916-12-03 på rejse fra La Garrucha til London med bly og frugt. Stoppet af tysk ubåd ud for Guernsey i Kanalen. Sænket med sprængstoffer anbragt om bord. Besætningen bjærget i egne både og sejlet ind til Guernsey. (Skibsforlis 1914-1918) nr.65. Besætningen gk ved forliset i egen redningsbåd og satte kursen mod land, og efter 16 timer nåede man land på Guernsey. |
Tidligste år | 1914 |
Seneste år | 1916 |