Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NLBJ Sam-kode - Rig-Maskine Bramsejlsskonnert Brugstype LST
BRT 128,22 / 120,5 / 121 NRT 115 / 99 / 98,66 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0016
Byg.år 1873 Værft Skibsbygmester J. Ring Andersen. Bilbrev 1873-12-30. Byg.by Svendborg Byg.land Danmark
Dimension 85-2 x 20-0 x 9-4 fod (hovedd.) Maskine Sejl. Bramsejlsskonnertrigning.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master. Hækbygget, halvrundt spejl. Stævn med krølle.
Person-infoKaptajn Rasmus P. Nielsen, 1873 og igen 1880. Kaptajn H.J. Eriksen, 1879-. Kaptajn Niels Madsen, 1883- og igen 1885-. Kaptajn J.P. Møller, Thurø, 1884-. Kaptajn H.P. Mortensen, 1888-. Kaptajn Emil Larsen, 1892-1893-. Kaptajn A.C. Hansen, 1903.
Reg.by Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Partrederi i Svendborg md BR. Kaptajn Rasmus Peter Nielsen med 3/6-part. Rederi
før - efter
Omb. 1876 og 1893-20-02 med nyt certifikat. Ejer 1903 Skibsreder H.A. Hansen, Thurø, Svendborg. Sidste år i skibslisten. Solgt 1905-02-21 til Norge.
ReferencerORG-N. H&S registr.SR-foto
Bemærkninger(Rosendahl-2) p.164. (Flg.) (Fred.manus.) Data overført til basen. (ID=3486) p.305f: Data.
Tidligste år
 
1873 Seneste år
 
1903