ID-nummer | 11856 |
Skibsnavn | STÆRKODDER |
Kend.bogstav. | NTVP / OXOR |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | PA / ISB / Jernbanefærge |
BRT | 553,24 |
NRT | 252,06 |
DW | 85 + 50 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5608962 |
Byg.nr. | 0126 |
Byg.år | 1883 |
Værft | B&W. Afleveret 1883-10-16. Bilbrev 1883-10-19. Reg.nr. G-190. |
Byg.by | København |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 151,3 x 26,4 x 11,8 fod (kend.) Maskinen: 42,3 fod. |
Maskine | Dampmaskine 180 nHK, 600/650 iHK på 2 stk. 2-cyl. compoundmaskiner fra værftet til dobbelt skrue. |
Teknik | Mat. klink af jern. 1 dæk, 2 master, rundt spejl, glat stævn. Isbryderfærge. |
Person-info | - |
Reg.by | Korsør |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til De Sjællandske Statsbaner, København. Overtaget 1887-05-26 af DSB. |
Rederi før - efter | Overtaget 1929-01-22 R. af Handelsministeriet og anvendt som isbryder på Limfjorden. Solgt 1937-06-26 R. til Stavanger Ophugnings Co., Stavanger. |
Referencer | DSB. FEN-05-0732. Årbog 1950-05. Årbog 1997-02. ORG-N. |
H&S registr. | SR-foto. |
Bemærkninger | (Fred.) p.568. (Mir.) (Rosendahl-2) (Mir.) (BOG) Årbog 1950 p.86f, 98-101. + Årbog 1997 p.12. |
Tidligste år | 1883 |
Seneste år | 1937 |