Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NTVP / OXOR Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / ISB / Jernbanefærge
BRT 553,24 NRT 252,06 DW 85 + 50 Klstr. -
BT - NT - IMO 5608962 Byg.nr. 0126
Byg.år 1883 Værft B&W. Afleveret 1883-10-16. Bilbrev 1883-10-19. Reg.nr. G-190. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 151,3 x 26,4 x 11,8 fod (kend.) Maskinen: 42,3 fod. Maskine Dampmaskine 180 nHK, 600/650 iHK på 2 stk. 2-cyl. compoundmaskiner fra værftet til dobbelt skrue.
TeknikMat. klink af jern. 1 dæk, 2 master, rundt spejl, glat stævn. Isbryderfærge.
Person-info-
Reg.by Korsør Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til De Sjællandske Statsbaner, København. Overtaget 1887-05-26 af DSB. Rederi
før - efter
Overtaget 1929-01-22 R. af Handelsministeriet og anvendt som isbryder på Limfjorden. Solgt 1937-06-26 R. til Stavanger Ophugnings Co., Stavanger.
ReferencerDSB. FEN-05-0732. Årbog 1950-05. Årbog 1997-02. ORG-N. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) p.568. (Mir.) (Rosendahl-2) (Mir.) (BOG) Årbog 1950 p.86f, 98-101. + Årbog 1997 p.12.
Tidligste år
 
1883 Seneste år
 
1937
Reference : Foto af STÆRKODDER