Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Fuldskib Brugstype LST
BRT 1964 NRT 1772 DW 3100 Klstr. -
BT - NT - IMO 1084191 Byg.nr. 0191
Byg.år 1882 Værft Oswald, Mordaunt & Co. Afløb 1881-12-10. Afleveret 1882. Byg.by Southampton Byg.land England
Dimension 269,9 x 39,6 x 24,1 feet (kend.) Maskine Sejl. Fregatskibsrigning.
TeknikMat. jern, 2 dæk, 3 master.
Person-info-
Reg.by Kalundborg Reg.land Danmark Omdøbt fra NICOLAS COLCAGNO (Uru.) ex MARIA TERESA (It.) ex VICTORIA REGINA (UK) Omdøbt til -
Rederi B. til Oceana Shipping Co., Liverpool, som VICTORIA REGINA. Solgt senere til A. Milesi fu P., Genoa og næ. til MARIA TERESA. Solgt til Montevideo og næ. til NICOLAS COLCAGNO. Solgt 1916-03-00 til Rederiet Frode A/S, København, og næ. til ESBERN SNARE. Rederi
før - efter
Forlist 1916-10-31 i Atlanten efter brand om bord inden endelig overtagelse.
ReferencerORG-N. H&S registr.SR-foto. H&S 1993:0613.
Bemærkninger(Fred.) p.204. (Gruelund) (SR-foto) Postkort med skibet, mens det hed VICTORIA REGINA og foto med danske neutralitetsmærker. (StD-2) p.35: Skibet var lastet med tømmer. En kahytslampe eksploderede og satte ild i skibet. Besætning optaget af engelsk dampskib og landsat på Azorerne. (H&S 1993:0613) Afskrift af søforklaring holdt 1917-01-03 om forliset 1916-10-31 (fra Gruelund).
Tidligste år
 
1881 Seneste år
 
1916