Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NHJM Sam-kode - Rig-Maskine Fuldskib Brugstype LST
BRT 1794 NRT 1741 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO 1084097 Byg.nr. 0098
Byg.år 1881 Værft W.H. Potter & Son. Afløb 1881-03-19. Afleveret 1881-05-00. Byg.by Liverpool Byg.land England
Dimension 263,0 x 39,1 x 24,1 feet (kend.) Maskine Sejl. Fuldskibsrigning.
TeknikMat. klink af jern, 2 dæk. 3 master.
Person-info-
Reg.by Nordby Reg.land Danmark Omdøbt fra COPLEY (UK) Omdøbt til -
Rederi B. til White Star Line, Liverpool, som COPLEY. Overt. 1886 af North Western Shipping Co., s.s., uden næ. Indfl. 1895-08-20 R. til Fregatskibet Copley A/S, Nordby, uden næ. Rederi
før - efter
Solgt 1911-05-29 til oph. i Antwerpen.
ReferencerGRU-06-0022. H&S registr.SR-foto. H&S 2008:0327.
Bemærkninger(Fred.) p.544: I fart på Sydamerika. På sidste rejse havareret under orkan, søgte nødhavn på Falklandsøerne, rep. og genoptog rejsen til Antofagasta for lastning af salpeter til Europa. I Antofagasta blev kaptajnen syg, 1. styrmand rømte, og 2. styrmand måtte med to drenge og havnebumser sejle skibet retur til Antwerpen, hvor det besluttedes at kondemnere skibet pga. for store skader. (H&S 2008:0327 = GRU-06-0022) Noter og breve om skibet.
Tidligste år
 
1881 Seneste år
 
1911
Reference : Oplysninger om Fanøskibe, her for fuldskibet COPLEY.