ID-nummer | 11870 |
Skibsnavn | BALTRADER (I) (UK) |
Kend.bogstav. | KVBR / GMJS |
Sam-kode | SAM-1024 |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 1699 |
NRT | 1013 |
DW | 2325 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 1148755 |
Byg.nr. | 0266A |
Byg.år | 1919 |
Værft | B&W. Afleveret 1919-04-25. Reg.nr. C-136. |
Byg.by | København |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 255,0 x 38,1 x 15,0 / 18,6 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 166 nHK, 750 iHK, B&W maskine triple expansion type. |
Teknik | Fart 9 knob. 2 dæk, welldæk type, 2 master. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | BANKA |
Omdøbt til | - |
Rederi | Solgt 1926-03-10. R. til United Baltic Corporation, London, og næ. til BALTRADER. |
Rederi før - efter | Forlist 1940-11-09 efter minesprængning på 51-41 N og 01-18 E. |
Referencer | B&W K-058. UDR R-02. EAC K-20. EAC K-165. FEN-06-0786. UBC. KOP-1. |
H&S registr. | H&S 1996:2266A. H&S 1996:1272. H&S 1996:5134. H&S 1996:5303. SR-foto. |
Bemærkninger | (H&S 1996:2266A) Specifikationer til skrog og maskine. (Fred.) p.154. (H&S 1996:1272) Tegning af ankerkæde og ankersjækkel samt kædestopper og stolper til ankerkæde. (H&S 1996:5134 + H&S 1996:5303) Konstruktionstegninger fra tidligere ØK-arkiv. (Mir.) (Fred.) Data. Forlist og sunket efter minesprængning i Nordsøen lidt nord for Themsens udmunding. |
Tidligste år | 1926 |
Seneste år | 1940 |