Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. KVBR / GMJS Sam-kode SAM-1024 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1699 NRT 1013 DW 2325 Klstr. -
BT - NT - IMO 1148755 Byg.nr. 0266A
Byg.år 1919 Værft B&W. Afleveret 1919-04-00. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 255,0 x 38,1 x 15,0 / 18,6 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 166 nHK, 750 iHK, B&W maskine triple expansion type.
TeknikFart 9 knob. 2 dæk, welldæk type, 2 master.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra BANKA Omdøbt til -
Rederi Solgt 1926-03-10. R. til United Baltic Corporation, London, og næ. til BALTRADER. Rederi
før - efter
Forlist 1940-11-09 efter minesprængning på 51-41 N og 01-18 E.
ReferencerB&W K-058. UDR R-02. EAC K-20. EAC K-165. FEN-06-0786. UBC. H&S registr.H&S 1996:2266A. H&S 1996:1272. H&S 1996:5134. H&S 1996:5303. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:2266A) Specifikationer til skrog og maskine. (Fred.) (H&S 1996:1272) Tegning af ankerkæde og ankersjækkel samt kædestopper og stolper til ankerkæde. (H&S 1996:5134 + H&S 1996:5303) Konstruktionstegninger fra tidligere ØK-arkiv. (Mir.) (Fred.) Data. Forlist og sunket efter minesprængning i Nordsøen lidt nord for Themsens udmunding.
Tidligste år
 
1926 Seneste år
 
1940
Reference : Foto af BALTRADER

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1919 - 1926 BANKA NWMK B. til EAC, København.
1926 - 1940 KVBR / GMJS Solgt 1926-03-10. R. til United Baltic Corporation, London, og næ. til BALTRADER.