Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib / hjulskib Brugstype BGS
BRT - NRT - DW - Klstr. 20 - 24,5
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1842 Værft Skibsbygmester ikke fremfundet. Byg.by London Byg.land England
Dimension - Maskine Dampmaskine 20 - 40 nHK.
TeknikMat. træ.
Person-info-
Reg.by Rensburg Reg.land Tyskland Omdøbt fra - Omdøbt til EIDORA (Ty.)
Rederi Kontraheret af kommandørkaptajn A. Schifter for Generaltoldkammeret i Rendsburg. Anvendt til bugsering på Eiderkanalen. Rederi
før - efter
Overtaget 1848-06-00 af den Slesvig-Holstenske oprørsregering. I fart på Slesvigs vestkyst. Tilbageleveret 1851-1852 til Generaltoldkammeret. Solgt 1855 til H. Holler & Co., Rendsburg, og næ. til EIDORA.
Referencer- H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.331. Kan ikke spores efter 1856. Målt 1855 til 14 kls. og maskinen til 32 HK. (MunchausIII) p.94. (Bog-ID3724) "De slesvigske hertuger", 2005/2008, p.80: Skibet anvendt 1842 til transport af kong Christian VIII på ferie på Föhr. Litografi af Sievert Steenbock, 1844.
Tidligste år
 
1842 Seneste år
 
1855