ID-nummer | 11878 |
Skibsnavn | EIDEREN / EJDEREN / DIE EIDER (Ty.) |
Kend.bogstav. | - |
Sam-kode | SAM-1783 |
Rig-Maskine | Dampskib / hjulskib |
Brugstype | BGS |
BRT | - |
NRT | - |
DW | - |
Klstr. | 20 - 24,5 |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | - |
Byg.år | 1842 |
Værft | Skibsbygmester ikke fremfundet. |
Byg.by | London |
Byg.land | England |
Dimension | Dimensioner ikke fremfundet. |
Maskine | Dampmaskine 20 - 40 nHK. |
Teknik | Mat. træ. |
Person-info | - |
Reg.by | Rendsburg |
Reg.land | Tyskland |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | EIDORA (Ty.) |
Rederi | Kontraheret af kommandørkaptajn A. Schifter for Generaltoldkammeret i Rendsburg. Anvendt til bugsering på Eiderkanalen. |
Rederi før - efter | Overtaget 1848-06-00 af den Slesvig-Holstenske oprørsregering. I fart på Slesvigs vestkyst. Tilbageleveret 1851-1852 til Generaltoldkammeret. Solgt 1855 til H. Holler & Co., Rendsburg, og næ. til EIDORA. |
Referencer | ORG-0. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.) p.331. Kan ikke spores efter 1856. Målt 1855 til 14 kls. og maskinen til 32 HK. (ID3484) p.94: Data og kilder. (Bog-ID3724) "De slesvigske hertuger", 2005/2008, p.80: Skibet anvendt 1842 til transport af kong Christian VIII på ferie på Föhr. Litografi af Sievert Steenbock, 1844. |
Tidligste år | 1842 |
Seneste år | 1855 |