Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode SAM-1783 Rig-Maskine Dampskib / hjulskib Brugstype BGS
BRT - NRT - DW - Klstr. 20 - 24,5
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1842 Værft Skibsbygmester ikke fremfundet. Byg.by London Byg.land England
Dimension Dimensioner ikke fremfundet. Maskine Dampmaskine 20 - 40 nHK.
TeknikMat. træ.
Person-info-
Reg.by Rendsburg Reg.land Tyskland Omdøbt fra - Omdøbt til EIDORA (Ty.)
Rederi Kontraheret af kommandørkaptajn A. Schifter for Generaltoldkammeret i Rendsburg. Anvendt til bugsering på Eiderkanalen. Rederi
før - efter
Overtaget 1848-06-00 af den Slesvig-Holstenske oprørsregering. I fart på Slesvigs vestkyst. Tilbageleveret 1851-1852 til Generaltoldkammeret. Solgt 1855 til H. Holler & Co., Rendsburg, og næ. til EIDORA.
ReferencerORG-0. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.331. Kan ikke spores efter 1856. Målt 1855 til 14 kls. og maskinen til 32 HK. (ID3484) p.94: Data og kilder. (Bog-ID3724) "De slesvigske hertuger", 2005/2008, p.80: Skibet anvendt 1842 til transport af kong Christian VIII på ferie på Föhr. Litografi af Sievert Steenbock, 1844.
Tidligste år
 
1842 Seneste år
 
1855

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1842 - 1855 - Kontraheret af kommandørkaptajn A. Schifter for Generaltoldkammeret i Rendsburg. Anvendt til bugsering på Eiderkanalen.
1842 - 1855 EIDORA (Ty.) - Solgt 1855 til H. Holler & Co., Rendsburg, og næ. til EIDORA.