Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NTPW Sam-kode - Rig-Maskine Bark Brugstype LST
BRT 1369 NRT 1288 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO 1096091 Byg.nr. 0212
Byg.år 1889 Værft Russell & Co. Afløb 1889-09-14. Afleveret 1889. Byg.by Port Glasgow Byg.land Skotland
Dimension 231,3 x 36,1 x 21,6 feet (LR). Maskine Sejl. Barkrigning.
TeknikMat. stål., 3 master.
Person-infoKaptajn Ludvig Tjelden, 1917, omkom under forliset. Førstestyrmand P.I. Mortensen, 1917 til forliset, bjærget.
Reg.by Kalundborg Reg.land Danmark Omdøbt fra HAWTHORNBANK (No.) ex (UK) Omdøbt til -
Rederi B. til Bank Line Ltd. ved Andrew Weir & Co. (LJBW). Solgt 1910 til J.A. Henschien & Co., Lillesand, uden næ. (WJDK). Indfl. 1915-10-18, kontrakt, og 1916-01-04 R. til Motorskibsselskabet Marienborg A/S, Kalundborg. Rederi
før - efter
Solgt 1916 til Kalundborg D/S A/S, Kalundborg. Forlist 1917-04-25 i Atlanten 35 sm NtE for North Rona med kanonild fra tysk ubåd.
ReferencerÅrbog 2004-04. F1. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) Forlist 1917-04-25 på rejse fra Buenos Aires til Svendborg i Atlanten 35 sm NtE for North Rona med kanonild fra tysk ubåd. Besætningen gik i to både, hvoraf den ene forsvandt med 9 mand, mens den anden dagen efter med 10 mand ankom til Blachwig Bay. (BOG) Årbog 2004 p.49: Krigsforliset. (Krigsforlis 1914-1918) nr.132.
Tidligste år
 
1889 Seneste år
 
1917